حجت الاسلام رحیم اختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص ویژه برنامه های ایام محرم اظهار داشت: امامزادگان شاخص شهرستان شامل امامزاده سید احمد، امامزاده سیدحسن و سید محمد ابرغان، سید ابراهیم یالدور و امامزاده سید حسن کوه کمر در ایام محرم با برنامه های فرهنگی و تبلیغی تحت عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی میزبان عزاداران حسینی هستند.
وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز چهارم محرم، یادآور شد: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در دوازدهم محرم و احلی من العسل نیز با حضور نوجوانان حسینی همزمان با ششم محرم در آستان مقدس امامزادگان شهرستان مرند برگزار می شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه مرند از اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و احکام خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی بویژه سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان، ترویج و تبلیغ نهضت عاشورا، تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و جذب حداکثری مردم است.
حجت الاسلام اختیاری افزود: برنامه های ویژه ماه محرم و طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور مبلغان اعزامی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزادگان مرند برگزار می شود.
وی همچنین با بیان اینکه نزدیک 600 مسجد و حسینیه در شهرستان مرند وجود داد، اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا مراسم عزاداری با همت هیات امنا در اکثر مساجد و حسینیه ها برگزار می گردد.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.