به گزارش ایرنا، امیر امینی روز پنجشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان میانه به رفع مشکلات راهداری و اعتباری در حوزه راه های شهرستان تاکید کرد .
وی با اشاره به بازدید خود از محور قره چمن به ترکمانچای و خط راه آهن میانه تبریز که در حال احداث است وضعیت اجرای پروژه را مطلوب خواند و گفت: در محور میانه - فیروز آباد به دنبال اجرای آزادراهی از سرچم به بستان آباد برای عبور از ناحیه شمال میانه هستیم که مکان های شهری و جمعیتی در مسیر را دوباره احیا خواهد کرد.
وی از اتمام 70 درصدی زیرسازی در 9 کیلومتر احداثی در محور میانه-فیروز آباد با اعتبارات راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با توجه به وجود سد ایجاد شده در این منطقه ممکن است بخشی از جاده به زیر آب برود که در این خصوص وزارت نیرو باید جاده جایگزین را احداث کند.
امینی به قرار داد 370 میلیارد ریالی پیمانکار و اجرای بیش از 70 میلیاردی از محور میانه- سرچم و نیز تخصیص 26 میلیارد ریالی از منابع ملی برای واگذاری به پیمانکار اشاره کرد و افزود: اگر قیر ابلاغی از سوی استان تخصیص و تامین نقدینگی لازم صورت گیرد7 کیلومتر از پروژه به مرحله آسفالت خواهد رفت.
امینی در پایان با تاکید بر لزوم پررنگ بودن فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها از در حال احداث بودن آزادراه تبریز به ارومیه، میانه به تبریز، تبریز به ماکو، مراغه_ هشترود خبر داد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم اعلام کرد: از طریق مبادی استانی و کشوری پیگیر رفع مشکلات و برآورد نیازهای شهرستان هستیم که در این خصوص جلسات و بازدیدهایی از سوی مسئولین استانی و وزارتخانه مربوطه انجام شده تا ضمن مشاهده عینی وضعیت محورهای مواصلاتی میزان اعتبارات برای تخصیص بررسی شود.
محمدرضا مشایخی محور میانه به تبریز را نیازمند بهسازی، میانه به زنجان را نیازمند بهسازی و روکش آسفالت عنوان کرد و گفت: اصلاح محور میانه- هشترود و نیز ارتقای جاده و روکش و آسفالت این مسیر از دیگر ضرورتها برای اقدام است.
مشایخی همچنین اصلاح ورودی های میانه و چند محور روستایی را از مطالبات مردمی و درخواست مسئولین شهرستان بیان کرد و افزود: آسفالت 10 کیلومتر احداثی میانه- فیروز آباد و روکش 10 کیلومتر دیگر از این مسیر از دیگر مسائل مورد نیاز شهرستان به شمار می رود.
فرماندار میانه در پایان از قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی برای اصلاح و ساماندهی مسائل مطرح شده حوزه راه و شهرسازی میانه با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای عملیاتی شدن این پروژه در سریعترین زمان خبر داد.
بر اساس این گزارش، وضعیت ورودی های میانه از سمت تبریز و زنجان، محور فیروزآباد- مسیر فومن(میاندوآب- میانه- فیروزآباد)، محور روستایی ایشلق بخش کندوان، محور میانه- هشترود، خط راه آهن میانه-تبریز، طرح چهارخطه محور میانه- تیکمه داش، بلوار زینبیه و پروژه چهارخطه میانه- سرچم از جمله پروژه هایی بود که توسط معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.
7231/3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.