احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، حجم سرمایه گذاری این تعداد پروژه را 15 هزار و 120 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: اشتغال زایی مستقیم پیش بینی شده برای این پروژه ها را یکهزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: به طور حتم اشتغال زایی غیر مستقیم این تعداد پروژه به مراتب بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه بررسی ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده ای طرح های ارایه شده جهت اخذ مجوز و اجراست، اظهار داشت: از مجموع پروژه های فوق، 28 پروژه به احداث هتل در سطح استان در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های گردشگری استان اختصاص یافته است.
حمزه زاده ادامه داد: برآورد مالی سرمایه گذاری مزبور در حوزه گردشگری استان پیش از نوسانات ارزی استان محاسبه شده است که باید میزان این نوسانات نیز در این سرمایه گذاری ها اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد 50 موافقت نامه اصولی اولیه در حوزه سرمایه گذاری گردشگری استان صادر شده است، ادامه داد: این سرمایه گذاری ها در حال طی مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.
حمزه زاده حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری می تواند فرصت مناسبی را جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقای سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم سازد.
آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و 800 اثر و ابنیه تاریخی ثبت شده ملی و جهانی جزو پنج استان نخست گردشگری ایران به شمار می رود.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.