به گزارش پنجشنبه ایرنا، مجید خدابخش در نشست معاونان اجتماعی، بهداشتی و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان قطب دو کشور در تبریز افزود: زمانی که در کشور درآمدهای نفتی به وفور وجود داشت دولت تصور می‌کرد که همه کارها را خودش باید انجام دهد، اما امروز شرایط تغییر کرده است.
وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی مربوط به مردم است و باید با حضور خود مردم حل شود و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند بدون حضور مردم کاری انجام دهند.
خدابخش با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق‌های زودهنگام، ناشی از نبود مهارت در افراد جامعه است، گفت: امسال با وجود اجرای پروژه‌های مختلف راه‌سازی، آمار تلفات حوادث جاده‌ای در 6 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی افزایش یافته است که این نشان می‌دهد اقدامات حاکمیتی چاره کار نیست.
وی خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی حاوی نکات ریز و حساسی است که باید به مردم آموزش داده شود و تنها راه مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیز آموزش مهارت‌های مختلف زندگی است.
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: ما می‌توانیم حوزه سلامت را اجتماعی کنیم به شرط اینکه به مردم اعتماد کنیم و خود مردم به صحنه بیایند و دستگاه‌های دولتی به وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت بپردازند.
وی همچنین بازنگری در برخی رفتارهای اجتماعی و مدیریتی را ضروری دانست و گفت: برگزاری جلسات و همایش‌های چندساعته و سخنرانی‌های متعدد، نه‌ تنها بازدهی مناسب ندارد، بلکه موجب آسیب‌های روانی برای افراد نیز می‌شود، بنابراین دستگاه‌های دولتی باید مدیریت آسیب‌های اجتماعی را از خودشان شروع کنند.
وی افزود: ما در استان اعلام کرده‌ایم که جلسات کاری نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد و همایش‌ها و مراسم‌های بی‌فایده‌ای مثل مراسم‌های تودیع و معارفه نیز جمع شود.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.