از یک دستگاه تجهیزات پزشکی تولید داخل برای انجام اعمال جراحی مفاصل رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا مسایلی - مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در اولین روز سفر خود به استان آذربایجان شرقی و با حضور در مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از دستگاه بلیدشیور آرتورسکوپی رونمایی کرد.

دستگاه بلیدشیور آرتورسکوپی Riton ۱۰-۸۰، اولین محصول ایرانی دارای استاندارد و تاییدیه IRC وزارت بهداشت است، این محصول در هفت مدل تیغه Radius-Full Radius-bur-Round cut-Aggressive-Aggressive pluse-Tomcat طراحی و برای اولین بار در ایران تولید شده و دارای کارایی بالا و استحکام مورد نیاز است.

گفتنی است، به جز کشورهای اروپایی و آمریکایی، این دستگاه در کشورهای همسایه به خصوص کشور چین، نمونه‌ای نداشته و عمده‌ترین تولیدکننده آن کشور آمریکا است.

این دستگاه از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند، اما قیمت آن با نمونه خارجی خود اختلاف بسیاری دارد و قیمت نمونه ایرانی این دستگاه ۳۸ میلیون تومان و قیمت نمونه خارجی بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان است. همچنین این دستگاه جهت تراشیدن و خارج کردن بافت‌های صدمه دیده داخل مفاصل کاربرد دارد.

بنابر اعلام وبدا، دستگاه بلیدشیور آرتورسکوپی Riton ۱۰-۸۰، ساخت ایران بوده و کیفیت بالایی دارد و به غیر از بازار داخلی، توان ارائه به بازارهای بین‌المللی را نیز دارد. تولید این وسیله در داخل ضمن اشتغال‌زایی برای قشر فارغ‌التحصیل و متخصص می‌تواند نیاز کشور را به واردات این محصول مرتفع سازد و تولید را از انحصار چند کشور خاص خارج کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.