جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم‌، با صدور پیامی به مسئولان و روسای دسته‌های عزاداری در جهت برگزاری باشکوه مراسم عزادارای سرور و سالار شهیدان، توصیه‌هایی کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار علی محمدی با تقدیر از هیئت امنا و مادحین دسته های حسینی بر ضرورت تعیین سه نفر از افراد صلاحیت‌دار به عنوان همیار محرم توسط مسئولان هیئت‌ها برای تسهیل در عبور و مرور و انتظام بخشی هیئت‌ها با همکاری ماموران پلیس، تاکید کرد و گفت: هیات‌ها از نصب هر گونه داربست در معابر و میادین که باعث کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.
وی افزود: از کلیه شهروندان تقاضا می‌شود حرمت ماه محرم را پاس داشته و شئونات اسلامی را رعایت کنند.
وی گفت: دسته‌جات از احداث چادرهای برزنتی در سطح میادین و خیابان‌ها که احتمال آتش سوزی متصور است، خودداری کنند، همچنین هیئت‌های عزاداری با رعایت زمان اتمام عزاداری به خصوص در هنگام ساعات پایانی شب، مراعات حال سالمندان و بیماران را کنند.
محمدی اضافه کرد: هیات‌ها از جابجایی عزاداران در نقاط مختلف شهر و خارج از شهر با وسایل نقلیه باربری همچون کامیون و کمپرسی خودداری کنند تا از بروز حوادث رانندگی و سوانح خطرناک جلوگیری شود.
وی در ادامه عنوان کرد: در برخی موارد، افرادی اقدام به جمع آوری نذورات نقدی درمیان هیات‌های عزاداری می‌کنند، به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده لازم است مسئولان هیئت‌ها نسبت به شناسایی افراد اقدام و درصورت مشکوک بودن موارد را به پلیس اعلام کنند.
وی بیان کرد: مسئولان هیئت‌ها تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرده و محل‌هایی برای استقرار بانوان در نظر بگیرند تا مزاحمتی برای خانواده‌ها ایجاد نشود و در صورت مشاهده هرگونه کج رفتاری مراتب را به پلیس گزارش دهند. مسئولان هیئت‌ها همچنین زمینه امر به معروف و نهی از منکر را در طول عزاداری‌ا فراهم کنند.
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: روسای هیئت‌ها نسبت به انجام اقدامات خرافی و موهون که در شرع مقدس اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است، توجه داشته باشند تا جایگاه و شان والای شیعه حفظ گردد.
وی از تمامی شهروندان خواست تا زمان خروج از منزل برای شرکت در مراسم، نکات ایمنی لازم را جهت پیشگیری از سرقت مدنظر داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت‌های حسینی تا پایان مراسم همکاری لازم را با ماموران انتظامی و پلیس راهور داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.