دانشجویان دانشگاه تبریز، با کسب ۱۱ عنوان برتر زیر ۱۰ در بیست و سومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور، درخشیدند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در این خصوص اظهار کرد: در مرحله نهایی المپیاد که در تیر امسال برگزار و نتایج آن اخیراً اعلام شده است، ۱۱ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز رتبه‌های تک رقمی کسب کرده و پنج نفر حائز رتبه‌های یک تا سه، شش نفر حائز رتبه‌های چهار تا ۹، هشت نفر حائز رتبه‌های ۱۰ تا ۱۵، هشت نفر حائز رتبه‌های ۱۶ تا ۲۰، هفت نفر موفق به کسب رتبه‌های ۲۱ تا ۲۵ و ۱۳ نیز حائز رتبه‌های ۲۶ تا ۴۰ شده‌اند.
علی حسین زاده دلیر اضافه کرد: در این المپیاد در رشته روانشناسی مینا خیرآبادی و در رشته مهندسی کشاورزی فاطمه سلطانی کمارعلیا رتبه دوم و در رشته مهندسی صنایع آیلار پرتوی زاده بنام، در رشته مهندسی کامپیوتر محمدرضا رضایی و در رشته شیمی احسان شیردل رتبه سوم این المپیاد را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: در رشته‌های مهندسی عمران، مرتضی اسفندیاری رتبه پنجم، مهندسی کشاورزی رقیه قنبری ترکمانی رتبه ششم، مهندسی کشاورزی حمیده قربانپور و عمران علی توحیدی‌فر رتبه هفتم، روانشناسی، فایزه ابراهیمی رتبه هشتم و شیمی، سهند نیک ذات رتبه نهم این دوره از المپیاد علمی - دانشجویی را از آن خود کردند.   
به گفته وی تعداد برگزیدگان دانشگاه تبریز در مرحله غیر متمرکز المپیاد ۹۷ که در اردیبهشت سال جاری برگزار شد، مجموعاً ۴۶ نفر بوده که این تعداد نسبت به سال ۹۶ بیش از دو برابر شده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: سال گذشته گروه حمایت از استعدادهای درخشان برای اولین بار اقدام به برنامه‌ریزی جهت آماده سازی تیم المپیاد دانشگاه کرد و در این راستا شیوه نامه حمایت و آماده سازی تیم دانشگاه تبریز برای شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور را تدوین کرده و به تصویب هیأت رئیسه دانشگاه رساند.
وی اضافه کرد: با همکاری اساتید مشاور استعدادهای درخشان در دانشکده‌ها، دوره‌های آماده سازی برای رشته‌های المپیادی مختلف به طور منظم در سطح دانشکده‌ها برگزار شد که افزایش معنی دار تعداد نفرات برگزیده و رتبه‌های برتر می‌تواند گواهی بر برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره آماده سازی تیم دانشگاه تبریز جهت شرکت در المپیاد تلقی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.