نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به این‌که بنی امیه به قدری شریان حیاتی آل علی(ع) را قیچی کردند که چهل زن با یک لباس نماز می‌خواندند، گفت: اکنون نیز تحریم شده‌ایم و باید بدانیم که جبهه‌ی حق همیشه در محاصره جبهه‌ی شرک، کفر و نفاق است. امروز باید جهادی عمل کنیم؛ امروز روز تقسیم غنایم نیست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله طه غیاث‌الدین محمدی در آیین گرامیداشت "شهید سید اسدالله مدنی" دومین شهید محراب در تبریز، با تاکید بر سختی‌هایی که ائمه‌ی اطهار و یارانشان در مسیر اسلام متحمل شده‌اند، اظهار کرد: الان همه رفته‌اند دنبال تقسیم غنایم و همه می‌بینیم احتکارها را!
وی در ادامه به اهمیت کار نیروهای امنیتی اشاره کرد و افزود: داعش را دور تا دور کشور چیده‌اند و آمریکا ۲۰۰۰ داعشی در افعانستان تربیت می‌کند. در میانمار ۱۰۰ هزار مسلمان را آواره کردند که دست پلید اسراییل هم آنجا دخیل بود. در این بحبوحه باید شهید مدنی‌ها به میدان آمده و خود را قربانی کنند تا خوی و منش‌ آنان را یاد بگیریم و راهشان را ادامه دهیم.
وی با تاکید بر این‌که امروز ۳۰۰ میلیون عرب با ادعای مسلمانی و با آن همه امکانات در نتیجه‌ی فراموشی خدا، در دست چهار الی پنج میلیون صهیونیست ذلیل و اسیر هستند، خاطرنشان کرد: فلسفه برگزاری مراسم شهدا صرفا عرض ارادت و گریه نیست، بلکه فلسفه سازندگی و بالندگی دارد.
امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که "زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، افزود: اگر این مجالس و یادبودها برای شهدا برپا نشده و فضایل و معرفتشان مطرح نشود یادشان نیز فراموش می‌شود و در نتیجه اهداف مقدس شهدا هم فراموش خواهد شد.
وی با بیان این‌که آذربایجان دژ مستحکم امنیت ایران اسلامی است، تاکید کرد: شهید مدنی ذوب در امام راحل و تسلیم محض اوامر وی بود.
آیت‌الله محمدی با تاکید بر این‌که تبریز مفاخر بسیاری دارد و باید این مفاخر را به صحنه آورده و معرفی کنیم تا مردم مطلع شوند، افزود: باید بزرگانی چون شهید مدنی را در جامعه زنده نگه‌داریم.
وی با تاکید بر این‌که نفس عماره انسان به آسانی تسلیم این همه مشکلات نمی‌شود، مگر با ذوب در دین خدا شدن، افزود: معنویت، اخلاص، عرفان و ذوب در دین خدا شدن از فاصله دور نیز در چهره‌ی شهید مدنی ملموس بود.
وی با اشاره به این‌که اکنون نیز برکت وجود شهیدمدنی به سبب تبعیدها در جای‌جای کشور جاری و ساری شده است، خاطرنشان کرد: او یک سر سوزن هم به فکر راحتی خود نبود و این ویژگی‌ها برای ما درس و عبرت است، هر چند که حتی از سوگواری سالار شهیدان هم آنگونه که باید بهره‌برداری نمی‌کنیم.
امام جمعه همدان قرآن را نسخه‌ی تربیتی انسان دانست و گفت: سید محمد حسین طباطبایی افتخار تبریز بوده و به جرات می‌توان گفت که از زمان پیامبر اسلام تاکنون تفسیری به عظمت "تفسیر المیزان" نوشته نشده است.
وی در ادامه گفت: شهید مدنی شجره طیبه‌ای است که تمام ویژگی‌های اخلاقی‌اش برای ما درس و عبرت است. 
وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری مبنی بر این‌که "گریه بر شهید، ثواب شرکت در حماسه شهید را دارد" گفت: گریه برای حسین(ع) نیز به منزله‌ی آن است که در تمامی مراحل عاشورا با عاشوراییان شریک بوده‌ایم.
گفتنی است، مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی(ره) "دومین شهید محراب" و یادواره شهدای مسجد شهید آیت الله مدنی در مسجد شهید آیت الله مدنی(شکلی) تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.