حکیمه انتظاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 80 میلیون ریال وام بلاعوض و همچنین 250 میلیون ریال وام مسکن 4 درصدی با ضمانت زنجیره ای برای احداث مسکن در روستاهای زیر 20 خانوار پرداخت می شود.
وی افزود: همچنین افرادی که در روستاهای بالای 20 خانوار با مشکل مالی برای ساخت مسکن روبرو هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اضافه کرد: روستائیان از فردا - چهارشنبه - می توانند برای تشکیل پرونده به بخشداری ها و سپس برای سیر بقیه مراحل به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: محدودیتی در پرداخت این تسهیلات نداریم و اولویت با افرادی است که در همین روزهای نخست اقدام کنند.
انتظاری روستاهای زیر 20 خانوار را در بخش مرکزی 6 روستا عنوان کرد و افزود: روستاهای گؤیدرق سفلی و علیا، آغ بلاغ علمدار و علمدار، قره کند خطب، قشلاق امیر و دوه بوینی روستاهای زیر 20 خانوار در بخش مرکزی مراغه است.
وی با بیان اینکه تامین مسکن روستایی از راهکارهای ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت هاست، گفت: تامین مسکن روستایی تا حدودی توانسته است از روند مهاجرت ها بکاهد و حتی به مهاجرت معکوس نیز کمک کرده است.
وی افزود: مقاوم سازی، اجرای طرح های هادی در روستاها به صورت مشارکتی ، توسعه زیرساخت های روستایی و توجه به حوزه بهداشت و سلامت روستاها از جمله مهمترین اولویت های بخشداری در روستاهاست.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 219 نفر عضو و 68 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.