به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در همایش مبلغان دینی ایام محرم با بیان اینکه پرهیز از خرافه گرایی باید از سوی عزاداران محرم مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: در این روزهای معنوی باید مواظب بود تا این خرافه گرایی ها با منطق و مستدل از سوی علما و مذهبیون جواب داده شود.
وی افزود: شهر تبریز از دیرباز در برگزاری عزاداری های سنتی و برنامه های مذهبی بی پیرایه، سرآمد دیگر شهرها بوده است و باید عزاداری های سنتی را با حضور جوانان و نوجوانان در محرم رونق دهیم.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر مسجدمحور بودن عزاداری های محرم، یادآور شد: برنامه های تبلیغی ایام‌ محرم باید با محوریت مساجد و با اولویت مفاهیم قرآنی و احکام شرعی انجام‌ بگیرد.
وی محرم را فرصت طلایی برای تبیین اهداف و آموزه های نهضت سرخ عاشورا دانست و گفت: مبلغان دینی و روحانیت که در ایام محرم ماموریت حساس و خطیر تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا را دارند باید در سخنان خود، مفاهیم قرآنی و تشویق آحاد مردم به فهم و تدبر در آن را مورد توجه ویژه قرار دهند.
حجت الاسلام آل هاشم با ابراز تاسف از مطرح نشدن احکام شرعی در سخنرانی های تبلیغی، تشریح کرد: روحانیون باید ابتدای سخنرانی های خود را به بیان مسایل شرعی و احکام دین اختصاص دهند.
وی با تاکید بر تشکیل جلسات فردی و اجتماعی در راستای افزایش وحدت و صمیمیت با مسئولان مساجد، مبلغان ماه محرم را به صحبت های خودمانی با مردم و ایجاد ارتباط صمیمی با آنها و نیز بیان واقعیات جامعه دعوت کرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانیت باید از بیان مسایل آرمانی که دست نیافتنی است به شدت پرهیز کنند، افزود: با توجه به مسایل روز و مشکلات اقتصادی،اجتماعی و اشتغال و ازدواج جوانان باید تلاش شود به سئوالات مردم پاسخ های منطقی و مستدل ارایه شود.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه روحانیت نباید در مسایل جناحی و حتی فراجناحی رفتاری جانبدارانه داشته باشند، یادآور شد: در این زمینه به اختلافات خودی ها دامن نزنید و با غیر خودی ها نیز ارتباط های نامتعارف نداشته باشید.
وی با اشاره به اینکه همت روحانیت باید بر عزاداری های حسینی با محوریت مسجد باشد، گفت: تنها به برگزاری مراسم های عزاداری تا سوم شهادت امام حسین (ع) و یارانش اکتفا نکنید و تا پایان محرم و صفر برای تبیین اهداف عاشورا برنامه داشته باشید.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.