استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خوشنودی از پایان چندین پروژه سرمایه‌گذاری، فرهنگی و درمانی در مجموعه شهر جدید سهند گفت: خوشبختانه با تحول و جهش مدیریتی صورت گرفته شاهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهر هستیم.

به گزارش ایلنا،مجید خدابخش در مراسم افتتاح و کلنگ زنی  پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید سهند، با بیان این‌که شهر جدید سهند به‌عنوان شهر بدون مسکن مهر و با جمعیت 34 هزار خانواری طراحی شده بود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای این شهر نیازمند بازتعریف است تا بتوانیم با مهندسی مجدد و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز این شهر را برای زندگی و استقرار 200 هزار نفر در آینده آماده کنیم.

وی توجه به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی در این شهر را ضروری دانست و گفت: امروز دیگر نگاه صرف فیزیکی و کالبدی به شهرها منسوخ شده است، شهر بدون احساس و عاطفه مفهومی ندارد، ساکنان شهری در دنیای مدرن نیازمند داشتن تعلق خاطر به محیط زندگی خود هستند و این تعلق با تکیه بر فرهنگ به وجود می‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش کیفیت زندگی در شهرهای جدید را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان امر برشمرد و گفت: نقش شوراها و شهرداری‌ها در این شهرها باید پررنگ‌تر از شهرهای قدیمی باشد چرا که با تعامل و همراهی مردم است که این شهرها به دور از نگاه‌های خودخواهانه به اهداف خود خواهند رسید.

خدابخش با انتقاد از برخی از اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در خصوص وجود معضلات و آسیب‌های اجتماعی حاد در این شهر گفت: اظهارنظرهای غیرمنطقی و غیر کارشناسی شده در خصوص فرهنگ و اجتماع این شهر به دور از انصاف است و در بررسی‌های صورت گرفته میزان آسیب‌های اجتماعی در این شهر نه‌تنها بالاتر از دیگر شهرهای استان نیست بلکه در برخی از موارد پایین‌تر هم است.

وی افزود: افراد نباید این شهر را  به‌عنوان خوابگاه و مهمان‌خانه بدانند بلکه این شهر را به‌عنوان محل زندگی خود دانسته و به آن تعلق خاطر پیدا کنند.

استاندار آذربایجان شرقی توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی درمانی در این شهر را یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان‌های متولی دانست و گفت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم این دو مهم همچنان در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آزادراه تبریز - سهند، اظهار کرد: طی چهار ماه گذشته اقدامات اجرایی این پروژه از پیمانکار به سرمایه‌گذار تحویل داده شد و اکنون نیز 60 درصد تأمین اعتبارات آن بر عهده سرمایه‌گذار و 40 درصد نیز برعهده دولت است.

وی ادامه داد: طی بازدیدها‌ی اخیر، پیشرفت این پروژه رضایت‌بخش بوده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.