معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت شفافیت در سیاست‌های اشتغال، گفت: تنها با دادن تسهیلات نمی‌توان به سمت ایجاد اشتغال حرکت کرد بلکه ما باسیاست‌های شفاف می‌توانیم با نگاه همه‌جانبه مشکلات موجود را حل کنیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: هرچه سریع‌تر باید اطلاعات شفاف در خصوص فضای کسب‌وکار و آخرین وضعیت اشتغال در استان با تمام مؤلفه‌های درگیر در آن احصا شده و برش استانی داده‌های ملی نیز تدوین شود تا بتوانیم با احصا دقیق شرایط نسبت به آینده برنامه‌ریزی کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: احصا این اطلاعات نباید درگیر فرایندهای طولانی‌مدت شود ازاین‌رو انتظار داریم سازمان‌های ذی ربط با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه در کمترین زمان ممکن این اطلاعات را در کارگروه ارائه کنند. 
جهانگیری، ادامه داد: امروز ما آمارهای متعددی از بیکاری ارائه می‌کنیم اما در این آمار مشخص نشده است که در استان ما این بیکاران در چه رده سنی مشخص و دقیقی، در چه رشته‌های دانشگاهی و در چه سطح اقتصادی قرار دارند تا بتوانیم مبتنی بر این داده‌ها اقدام کنیم. 
وی با تاکید بر یکی از اصلی‌ترین وظایف کارگروه اشتغال مبتنی بر بررسی وضعیت بازار کار و ارایه راه‌حل جهت کاهش میزان بیکاری در سطح استان، گفت: مداخلات کارگروه اشتغال در فرایند کسب و کار و موضوع بیکار باید مبتنی بر اطلاعات شفاف باشد. 
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اشاره‌ای نیز به‌پیش بینی اختصاص نزدیک 1350 به میلیارد تومان تسهیلات مرتبط با اشتغال داشت و گفت: این میزان تسهیلات در طرح رونق و تولید، طرح بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و طرح بازسازی و نوسازی صنوف در طول سال جاری ارائه می‌شود. 
جهانگیری حمایت از کارآفرینان را یکی از برنامه‌های جدی این کارگروه دانست و گفت: امروز فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید با همراهی کارآفرینانی که سال ها تجربه تولید و صنعت را دارند و امتحان خود را در این عرصه پس داده اند در جهت حل مشکل بیکاری قدم برداریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.