یک هنرمند تصویرگر گفت: می‌توان گفت اکثر تصویرسازان عملا بیکارند یا در نهایت یکبار در سال موقعیت کاری مثلا تصویرسازی کتاب کودک به آن‌ها پیشنهاد می‌شود در صورتی که تصویر‌سازی صرفا به کودکان ختم نمی‌شود.
سمیرا صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تصویرسازی یکی از زیر مجموعه‌های نقاشی است و با مفهوم پیش می‌رود نه اتفاق، و تا متن یا پیش‌زمینه نباشد کار تصویر‌سازی شکل نمی‌گیرد.
وی با انتقاد از محدودیت کاربرد این هنر در استان بیان کرد: کار تصویر‌سازی می‌تواند حتی در فضاهای شهری بسیار کاربردی باشد ولی متاسفانه در تبریز شاهد گستردگی اینچنینی نیستیم.
این هنرمند تصویرگردر مورد نمایشگاه دایر انفرادی خود در خانه‌ی فرهنگ، گفت: در این نمایشگاه ۳۱ اثر به نمایش گذاشته شده که 90درصد آثار برگرفته از اشعار "گروس عبدالملکیان" است. هشت سال پیش با اشعارش آشنا شدم و توانستم بسیار با آنها ارتباط برقرار کنم و تصاویری در  ناخودآگاه من  شکل می‌گرفت. بعد از هفت سال تصمیم گرفتم که آنها تصویر‌سازی کنم.
وی افزود: در حین تصویرسازی کتاب اشعار را کنار گذاشته شده بودم و بعد از یک سال که کار به اتمام رسید، تصاویر را با اشعار عبدالملکیان ربط دادم.
صداقت در ادامه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌هایی اینچنین به شناخته شدن هنر تصویرگری کمک می‌کند به شرطی که فرهنگ عمومی و هنری مردم قدری بالاتر رود.
وی با بیان اینکه این فرهنگ‌سازی باید توسط مدارس و از کودکی آغاز شود گفت: نباید در محیط‌های آموزشی ارزش دروس هنری پایین‌تر از سایر دروس شمرده شود و تا درک واقعی هنر به کودک آموزش داده نشود، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.
این هنرمند تصویرگر در پایان گفت: با وجود تبلیغات در صفحات مجازی و پوسترهای نصب شده در سطح شهر متاسفانه استقبال از نمایشگاه کم بود.
وی افزود:  اگر در دانشگاه بخش کارآفرینی قوی باشد تا بین محیط کار و فضای آکادمیک ارتباط برقرار کند، به توانمند شدن هنرمندان کم‌تجربه کمک بزرگی می‌کند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.