به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه روز جمعه در مراسم رونمایی از این چهار کتاب گفت: فرهنگ سازی نیاز هر جامعه ای است و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به نبود فرهنگ و فرهنگ سازی بر می گردد.
احمد دادرس فیاض افزود: برای فرهنگ سازی در جامعه، باید از اعتبارات تخصیص داده شده برای طرح ها درصدی نیز برای فرهنگ استفاده از آن در نظر گرفته شود.
وی افزود: توجه به حوزه فرهنگ و ارتقا آن تلاش همگانی را می طلبد که سرچشمه این حرکات توجه به بحث مطالعه و حمایت از محافل ادبی و هنری است.
وی اضافه کرد: فرهنگ مطالعه و توجه به تقویت آن در جامعه امروزی فوق العاده ضروری است و باید به چالش های پیش روی آن توجه ویژه ای شود.
دادرس فیاض توجه به تاثیرات و تهدیدات فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: یکی از مسائلی که در جامعه امروز بر فرهنگ مطالعه تاثیر داشته تهدیدات فضای مجازی و خطرات ناشی از آن است که باید در این رابطه برنامه ریزی های علمی و عملی شود.
وی ادامه داد: متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه بسیار پایین است و این برای شهرستان مراغه به عنوان یکی از طلایه داران فرهنگ و هنر ایران آسیب جدی به شمار می زود.
وی افزود: ابزاری نیکوتر و قدرتمندتر از کتاب برای مقابله با این آسیب ها وجود ندارد و باید متولیان فرهنگ کشور به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در راستای روشن نگه داشتن چراغ فرهنگ و هنر در شهرستان آمادگی کامل دارد.
مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مراغه نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه شاهد چاپ کتاب های متنوع در حوزه های مختلف در مراغه هستیم و این در معرفی فرهنگ و تاریخ غنی شهرستان موثر است.
ودود دوستی افزود: شاعران با سروده های خود احساسات درونی و مشکلات جامعه را با زبان ادبی در جامعه بیان می کنند.
وی گفت: حمایت از انجمن ها و محفل های ادبی از مهمترین اولویت های شهرداری مراغه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.
رئیس انجمن ادبی سهند مراغه نیز در این مراسم افزود: ایجاد انسجام، صمیمیت و همدلی میان انجمن ها و معرفی آثار شاعران از مهمترین اهداف این مراسم است.
رضا محمدی افزود: حضور شاعران شهرستان های همجوار در برنامه های انجمن ادبی در ایجاد ارتباط بین شعرا و معرفی بزرگان ادبیات آن ها موثر است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم 55 تن از شاعران تبریز، مراغه، بناب و عجبشیر حضور داشتند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.