به گزارش ایرنا، علی مدبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در انبوه سازی‌ها، ساختمان بیمارستان‌ها، دانشگاه ها و سایر مجتمع های بزرگ اجرا می شود.
وی اظهار داشت: تبریز از لحاظ تراکم و بافت شهری در رتبه‌های نخست بین سایر کلانشهرها قرار دارد بنابراین ایجاد فضای سبز در پشت بام‌ها ضروری است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز یادآوری کرد: با توجه به رشد عمودی شهرها در زندگی کنونی و کمبود فضاهای شهری، امکان توسعه فضای سبز محدود می‌شود و در چنین شرایطی پشت بام‌ها فضایی برای ایجاد فضای سبز به شمار می رود.
مدبر ادامه داد: افزایش فضاهای سبز عمومی از سیاست‌های مجموعه فضای سبز تبریز برای افزایش چشمگیر فضاهای سبز در سطح شهر است.
وی گفت: به همین منظور پشت بام‌های بزرگ موجود در سطح شهر ظرفیت های خوبی محسوب می‌شود که می‌توان در مرحله نخست این طرح را در فضاهای بیش از 500 متر مربع عملیاتی و اجرا کرد.
مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز یادآوری کرد: به طور مثال شهرداری تبریز در سال‌های گذشته 2 نمونه فضا در سطح بیش از 30 هزار متر مربع در چهارراه شهید بهشتی و مجموعه عتیق ایجاد کرده است.
مدبر افزود: در زمان کنونی وقتی از بلندی یا آسمان به پشت بام های تبریز نگاه می‌ شود تنها بام های ایزوگام شده به صورت ورقه‌ای آلومینیومی دیده می‌شود که این منظره در شان این شهر نیست.
طرح بام سبز به همت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز و با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سازمان نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفته و به زودی اجرا می شود.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز با کمبود فضای سبز مواجه است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.