شیمیدان برتر کشور با بیان این‌که فعالیت‌های نظام آموزش خروجی ندارد، گفت: اکنون در تمامی دانشگاه‌های کشور دانشجویان  مشغول مقاله نویسی بوده و دل خوشی بابت کسب مقام دکتری دارند، در حالی که کارهایشان منطقی و ماندگار نیست.
محمد حسن انتظاری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص نقش شیمی در راستای کمک به چالش‌های کشور، گفت: شیمی رشته‌ای است که می‌تواند در تمامی زمینه‌ها بسیار موثر باشد، سالیانه سال کنفرانس‌هایی در این خصوص برگزار می‌شود و مسئولان وعده‌هایی را می‌دهند، ولی در عمل هیچ نتیجه‌ای ندارد.
وی ادامه داد: شیمی می‌تواند نقش موثری در راستای رفع مشکلات کشور داشته باشد، به شرط این‌که شرایط را فراهم کرده و مسئولان حمایت‌های لازم را انجام دهند، ولی حمایت‌های مسئولان فقط در حد حرف است و عملا کاری انجام نمی گیرد.
وی با این‌که سهم بیشتر تولید علم کشور به شیمی اختصاص دارد، گفت: کلید علم در کمک به اقتصاد نقش بسزایی دارد و نتیجه دادن آن در گرو حمایت‌های مالی و مدیریت قوی است.
استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این‌که این نوع کنفرانس‌ها بیشتر نمایشی هستند، خاطرنشان کرد: حضور و ارسال مقالات به این نوع کنفرانس‌ها نیازمند علاقه ذاتی است، اما برخی از دانشجویان ما به علت برخی آیین نامه‌ها و امیتازات شرکت می‌کنند، به همین دلیل این نوع کنفرانس‌ها خروجی نداشته و تحولاتی را ایجاد نمی‌کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.