حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در همایش بزرگ تشکل‌های دینی در مصلای امام خمینی (ره) تبریز، افزود: ماه محرم فرصت بزرگ تبلیغی برای روحانیون، علما و مداحان به شمار می ‌آید و باید برای نشر آموزه‌های متعالی اسلام امسال دست به دست هم دهیم و برای اولین‌بار عزاداری‌های ماه محرم را از مساجد آغاز کنیم.
وی از هیات امنای برخی مساجد انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه هیات امنای مساجد به هیات عزاداری میدان نمی ‌دهند موجب می‌شود آنها به ساخت حسینیه‌ ها روی آورند، در حالیزکه باید فضایی فراهم شود تا کودکان و جوانان نیز حضور پررنگی در مساجد داشته باشند.
آل هاشم با بیان اینکه در کشور ما فرصت‌های تبلیغی فراوان وجود دارد، افزود: ایام فاطمیه، ایام محرم و ماه مبارک رمضان زمینه نشر دین اسلام را فراهم می ‌کنند و در این ایام فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم است به همین خاطر باید محتواهای سازنده و اثرگذار در این ایام عرضه شوند.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌ های ایام محرم، گفت: تبلیغ و تشویق به تدبر و فهم قرآن، بیان احکام شرعی در منبرها و طرح مسایل شرعی در جلسات از جمله وظایف خطیر روحانیون در این ایام به شمار می رود.
آل هاشم ، حمایت از دین، اسلام و نظام در جایگاه خود را امر به معروف ارزیابی کرد که برای همه لازم است و تبری جستن از دشمنان نظام جمهوری اسلام بهترین نوع از نهی منکر است.
وی ادامه داد: اگر نهضت عاشورا هر سال پررونق ‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشه برگزار می ‌شود به واسطه هیات‌ها و دسته‌جات حسینی است و این هیات ها هستند که نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه داشته ‌اند.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.