محمد کلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کمیته امداد به سمت مردمی شدن حرکت می کند، گفت: افزایش سهم مردم در اعتبارات این نهاد نشانه اعتماد عمومی است.
وی با اشاره به اینکه در 5 ماهه سال گذشته مردم استان 4 میلیارد و 600 میلیون تومان صدقه دادند ، گفت: در 5 ماهه امسال این نوع کمک مردمی به 5 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.
وی با اشاره به سیاست های اشتغال زایی کمیته امداد، گفت: در کنار ایجاد اشتغال برای مددجویان درصدد ایجاد شغل برای جوامع در معرض آسیب هستیم.
کلامی با بیان اینکه برای جوامع محلی ساکن در حاشیه دریاچه ارومیه 5 نوع شغل جهت جایگزینی معاش تعریف شده است، کشت زعفران، کشت پسته، پرورش شتر و نصب پنل های خورشیدی در منازل روستایی از راهکارهای مورد حمایت کمیته امداد است.
وی گفت: با وجودیکه 59 مین استان سالمند کشور هستیم، ولی توجه به ایجاد خانه سالمندان پررنگ نیست و پرستاری در منزل بیشتر رواج دارد.
کلامی با اعلام اینکه زنان سرپرست خانوار بزرگترین جامعه مددجویی استان هستند، گفت: عمده این زنان تحصیل کرده بوده و توان اشتغال دارند.
وی برپایی 16 نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد، برگترین حراجی فرش و نمایشگاه تجیهزات بیمارستانی را از فعالیت های سال گذشته در جهت معرفی توانمندی های مددجویان عنوان کرد و افزود: 20 درصد از مشاغل استان در سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شد.
کلامی با اشاره به خرید 704 واحد مسکونی و بهسازی 16 هزار واحد برای مددجویان تحت پوشش استان، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های کشوری تا دو سال آینده نباید مددجویی بدون مسکن باشد.
وی با اعلام اینکه 71 هزار خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی سالانه 15 میلیارد و 500 میلیون تومان مستمری می گیرند، گفت: نیازمندان غیرمددجو هم از کمک های موردی این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
وی از راه اندازی کاروان زیارتی 7 هزار نفره برای مددجویان استان در آبان ماه سال جاری خبرداد و گفت: پایین ترین آمار طلاق استان مربوط به مددجویان است.
کلامی با اشاره به اینکه 68 درصد مددجویان استان زن هستند، گفت: 10 درصد زمان مطلقه هستند و 80 درصد همسر خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به تحت پوشش کمیته امداد بودن 12 هزار و 760 دانش آموز و 1111 دانشجو در استان گفت: دانشجویان دانشگاه های آزاد و پیام نور در مقطع دکترا هر ترم 3.5 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 1.5 میلیون تومان و کارشناسی بین 700 تا 800 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی می گیرند.
وی با اشاره به خروج 6 هزار و 200 خانواده مددجوی استان از پوشش کمیته امداد در سال گذشته اظهارداشت: 4 هزار و 400 خانواده خودکفا شده اند و بقیه ازدواج کرده و یا فوت شده اند.
کلامی با بیان اینکه جلوگیری از فقر بین نسلی نیازمند ارتقای شاخص های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: توزیع کمک فقر را قابل تحمل می کند اما از بین نمی برد.
وی گفت: مددجویان استان که توانایی شغلی دارند چنانچه از سیاست های اشتغال کمیته امداد تبعیت نکنند از پوشش نهاد خارج می شوند.
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی رویکرد جشن عاطفه ها را جمع آوری کمک از طریق روشهای مدرن عنوان کرد و افزود: چادرهای کمیته امداد پایگاه های آموزشی هستند و بیشترین در این جهت فعال خواهند بود ضمن اینکه امکان دریافت کمک از طریق دستگاه های پوز هم در چادرها فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه مراسم جشن عاطفه ها امسال با شعار' لبخند مهر بسته به مهر شما ' برگزار می شود، اعلام کرد: به منظور جمع آوری کمک های دانش آموزان به همنوعان نیازمند خود ۲۸۰ هزار پاکت جشن عاطفه ها در سطح مدارس استان آذربایجان شرقی توزیع می شود.
وی با اعلام اینکه کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها پیش از آغاز مدارس، میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: جشن عاطفه ها هر سال در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به منظور جذب کمک های مردمی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت اجرا می شود. وی با اشاره به شیوه های نوین جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه ها، افزود: مردم نیکوکار آذربایجان شرقی می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و آسان همچون تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، نرم‌افزارهای موبایلی 'سکه' و 'سنا' یا از طریق واردکردن کد #۰۴۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، نسبت به پرداخت کمک های خود به دانش آموزان نیازمند اقدام کنند.
جشن عاطفه ها به صورت متمرکز روز ۱۵ شهریور ماه در پایگاه های کمیته امداد، ۱۶ شهریورماه در مصلی‌های نماز جمعه و ۱۱ مهر ماه در سطح مدارس برگزار می‌شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.