محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی دمای هوای استان امروز تغییر قابل توجهی نخواهد کرد و از روز سه شنبه افزایش تدریجی دما آغاز می شود.
وی با بیان اینکه براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، احتمال بارش پراکنده باران در 24 ساعت آینده در منطقه ارسباران وجود دارد، اظهار داشت: در سایر مناطق استان جوی پایدار حاکم است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در 24 ساعت گذشته مراغه با 33 درجه و سراب با 6 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بود.
اشجعی ادامه داد: در این مدت دمای هوای تبریز در گرم ترین زمان به 31 و در سردترین زمان به 18 درجه سانتی گراد رسیده است، ضمن اینکه دمای کنونی این شهرستان 21 درجه سانتی گراد می باشد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر نکرده است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به شمار می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.