به گزارش ایرنا، قاسم صمدیان روز سه شنبه در نشست کارگروه ایثار و شهادت شهرستان میانه افزود: طرح ساماندهی 10 گلزار و بیش از یک ‌هزار و 900 مزار مطهر شهدا در سال جاری در حال اجراست.
وی عدم تخصیص اعتبار برای گلزارها و عدم همکاری دستگاه‌ها را از جمله مشکلات اجرای این طرح برشمرد.
فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این جلسه گفت: ساماندهی مزار شهدا و تحویل آنها به متولیان امر در شهرها و روستاها ، قدم مهمی برای حفظ شأن و جایگاه شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطر آنهاست.
محمدرضا مشایخی اضافه کرد: خدمت به شأن و منزلت شهدا و خانواده‌های آنها را وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم.
وی ادامه داد: امنیت عمومی مملکت را مدیون ایثار و از خود گذشتگی شهدای نظام در مقاطع انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم هستیم.
مشایخی گفت: ساماندهی گلزار شهدا زیرمجموعه‌ای از برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی اضافه کرد: انجام امور کالبدی و عمرانی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، انتقال ارزش‌هایی است که شهدا خلق کرده اند تا به نسل نوجوان و جوان امروزی به‌عنوان آینده‌سازان مملکت انتقال یابد.
وی با اشاره به ساماندهی 90 درصدی مزار و گلزار شهدا در شهرستان میانه، افزود: تأمین روشنایی، مسقف‌سازی برخی نقاط و دیوارکشی از عمده نیازهای گلزار و مزار شهدا می‌باشد که باید بر اساس اولویت‌بندی انجام شود.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از پیگیری جدی برای ساماندهی گلزار شهدای میانه خبر داد و گفت: باید قبل از فصل سرما، عملیات ساماندهی به جد آغاز شود.
یعقوب شیویاری با تأکید بر لزوم نظارت هر چه بیشتر برای اختصاص اعتبارات ساماندهی و تخصیص اعتبارات برای نگهداری از گلزار شهدا، ضرورت ساماندهی مزار شهدای گمنام را خواستار شد و افزود: وضعیت کنونی مزار شهدای گمنام شهرستان قابل قبول نیست.
وی با اشاره به سعی و تلاش دشمن برای تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اضافه کرد: باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی شود.
شیویاری با بیان اینکه شهید متعلق به یک شخص و گروه خاصی نبوده بلکه متعلق به کل ملت است ، گفت: باید به خانواده‌های معظم این عزیزان همواره به دیده احترام نگریست تا جایگاه شهدا و خانواده‌های آنها حفظ شود.
به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان شرقی با تقدیم 9 هزار و 807 شهید، 23 هزار جانباز، 2 هزار آزاده و 35 هزار ایثارگر نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.