به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: اجرای پدافند غیرعامل به آمادگی شهرستان و دستگاه های اجرایی در مواجهه با حوادث و رخ دادهای طبیعی و غیرطبیعی کمک می کند.
وی هدف از پدافند غیرعامل را حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن است.
وی آموزش های مردم محور را از مهمترین برنامه های شورای پدافند غیرعامل شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: از حضور و فعالیت تشکل های مردم نهاد در این زمینه حمایت می شود.
اصغرپوربا اشاره به اهمیت آموزش مردم در حوزه پدافند غیرعامل گفت: با توجه به این که نقش مردم در پدافند غیرعامل، نقشی حیاتی و بسیار مهم است لذا اگر بتوان مردم را در این طرح مشارکت داد، می توان نتایج بهتری گرفت و صد البته با آموزش های لازم می توان به انسجام مردم در برخورد منطقی با خطرات پیش رو اهتمام ورزید.
وی بیان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با یک رویکرد علمی به موضوع پدافند غیرعامل پرداخته شده و شاهد هستیم که اقشار مختلف با این اصطلاح بیگانه نیستند و مسئولان نیز به صورت جدی ‌تری این موضوع را دنبال می‌کنند .
وی افزود: ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در مورد طرح های حساس و حیاتی کشور به ویژه در میان مدیران سطوح مختلف و همچنین در میان مردم جامعه، تهیه و اجرای طرح ‌های پدافند در مورد مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت (نظامی و غیرنظامی) موجود و در دست اجراء بر اساس اولویت بندی از جمله سیاست های اصلی مورد تاکید در پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.