به گزارش ایرنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از این این طرح ها گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، دو مرکز جامع سلامت، یک پایگاه سلامت و یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی در این شهرستان افتتاح شد.
اصغر تنومند با اشاره به افتتاح مرکز جامع سلامت ولیعصر (عج) مراغه افزود: این مرکز با زیربنای 500 متر مربع در سه طبقه و با هفت میلیارد ریال اعتبار ایجاد و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز، برای 18 هزار نفر جمعیت شهر مراغه خدمات بهداشتی ارایه می شود که پرونده سلامت 12 هزار نفر از آنها در سامانه جامع سلانت به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز جامع سلامت روستای علویان گفت: این مرکز با هدف توزیع خدمات بهداشتی در مناطق روستایی با زیربنای 360 مترمربع با پنج میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
وی افزود: هم اکنون هشت خانه بهداشت روستایی در بخش مرکزی خدمات تکمیلی در زمینه بهداشتی را از این مرکز جامع سلامت دریافت می کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس 9 هزار و 200 نفر از جعیت روستایی منطقه نیز از خدمات بهداشتی این مرکز بهره مند می شوند و تاکنون 92 درصد از اطلاعات آنان در سامانه جامع سلامت ثبت شده است.
وی با اشاره به راه اندازی پایگاه سلامت سه راهی مسجد شهرک ولیعصر (عج) نیز گفت: این مرکز با هدف ارائه مناسب خدمات بهداشتی برای جمعیت هدف در این شهرک با زیربنای 500 متر مربع زیربنا و با اعتبار هشت میلیارد ریال راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پایگاه، خدمات بهداشتی برای 12 هزار نفر جمعیت این منطقه به صورت مناسب فراهم شده است.
وی با اشاره به راه اندازی و ایجاد کلینیک تخصصی دندانپزشکی مهراد در این شهرستان گفت: این مرکز درمانی توسط بخش خصوصی با زیربنای بیش از 240 متر مربع و با 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: این کلینیک با 5 یونیت جراحی دهان و دندان و تجهیزات به روز تصویربرداری، خدمات دندانپزشکی به مردم این شهرستان و شهرهای جنوب استان ارائه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 20 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 80 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.