مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز، گفت: در چهار ماهه اول سال جاری بیش از 360 هزار مسافر از این دو پایانه مرزی تردد کردند که بیش از 237 هزار و 400 مسافر از مرز جلفا و بیش از 122 هزار و 700 مسافر از مرز نوردوز بودند.
منوچهر سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در چهار ماهه اول سال جاری بیش از 18 هزار و 700 کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا و بیش از 15 هزار کامیون ایرانی و خارجی و بیش از سه هزار و 600 اتوبوس ایرانی و خارجی از مرز نوردوز تردد کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: استان ما به لحاظ ویژگی‌های حمل و نقلی مهمترین استان شمال غرب کشور و جزء پنج استان مطرح کشور است، از مولفه‌های مهم حمل‌ونقل استان می‌توان به پتانسیل‌های بالا در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی، تراکم جمعیتی بالا، وجود دو پایانه مرزی با کشورهای همسایه، مناطق آزاد تجاری فعال، شبکه راه‌های گسترده و تعداد ناوگان و رانندگان با گستره نفوذ کشوری و منطقه‌ای اشاره کرد.
وی افزود: در حال حاضر 31 هزار و 857 راننده باری و 5977 راننده مسافری، 14 پایانه مسافری، دو پایانه مرزی فعال و یک پایانه باری در استان فعالیت می‌کنند. همچنین تعداد شرکت‌ها و موسسات باری داخلی 266، شرکت‌ها و موسسات مسافری داخلی 114 و تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین المللی 58 شرکت است.
سلمان‌زاده در خصوص طول راه‌های استان، گفت: طول آزادراه‌ها 235.6 کیلومتر، بزرگراه‌ها 452.6، راه‌ اصلی 922.6 کیلومتر و راه روستایی 10 هزار و 441 است
وی در خصوص سامانه‌های هوشمند کنترل جاده نیز گفت: 24 دوربین نظارت تصویری در محورهای شریانی اقدام به پردازش اطلاعات الگوهای ترافیکی استان و تجزیه و تحلیل آن کرده و با استفاده از این اطلاعات هماهنگی‌های لازم با سایر ارگان‌های امدادرسان انجام می‌شود، همچنین 31 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در استان، عبور و مرور جاده‌ای حدود 400 کیلومتر را تحت کنترل قرار داده است.
سلمان‌زاده با اشاره به اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های تردد شمار آنلاین، بیان کرد: بر اساس اطلاعات این دستگاه‌ها، در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 92 میلیون و 771 هزار تردد در محورهای استان به ثبت رسیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان شرقی در رابطه با احداث پل‌های عابر پیاده در جاده‌ها، گفت: هفت دستگاه پل عابر پیاده توسط اداره‌کل، سه دستگاه بخش خصوصی احداث شده و دو دستگاه توسط اداره کل و چهار دستگاه توسط بخش خصوصی نیز در حال احداث هستند.
وی از خدمات رسانی 31 باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مختلف استان خبر داد و افزود: 18 مجتمع در حال ساخت و 35 مورد نیز در حال استعلام است.
سلمان‌زاده در رابطه با اقدامات راهداری برای زمستان، بیان کرد: در بخش راهداری زمستان در سال 96 نسبت به تجهیز 671 دستگاه ماشین آلات مختلف برای راهداری زمستانی اقدام شد و 922 نفر عوامل راهداری زمستانی در 50 باب راهدارخانه ثابت و موقت به هموطنان خدمات‌رسانی کردند که شامل 835 مورد برف‌روبی و 939 مورد نمک پاشی است.
به گفته‌ی وی، کل تناژ آسفالت مصرف شده برای راه‌های استان در سال گذشته بیش از 260 هزار تن است.      وی گفت: بهره برداری از بهسازی و مرمت پل غله‌زار آذرشهر با 22 میلیارد ریال، لکه گیری و روکش آسفالت محور اهر-کلیبر به طول 16 کیلومتر با اعتبار 60 میلیارد ریال، اجرای اسراب سیل آزادراه تبریز-زنجان با اعتبار 40 میلیارد ریال، اجرای ماسه‌ آسفالت محور ورزقان-اهر به طول 20 کیلومتر با اعتبار 9 میلیارد ریال و تعمیرات اساسی پل خواجه با اعتبار 10 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم افتتاح شده‌ی اداره‌ی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شش ماهه‌ی اول سال جاری است.
سلمان‌زاده در مورد عملکردهای اداره‌ی توسعه‌ ایمنی و حریم راه در چهارماهه‌ی سال 97 بیان کرد: از این اقدامات می‌توان به تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی، تعمیر حفاظ‌های ایمنی، تعمیر حفاظ‌های جدید، نصب حفاظ‌های جدید، نصب تابلو‌های اخطاری و انتظامی مسیرنما و خطرنمای پل- جهت‌نما، رلینگ گاردریل، اقدامات ایمن‌سازی کم هزینه، خط کشی سردراههای استان، ارتقای عملکرد و حفظ سیستم‌ روشنایی تونل، طراحی و اجرای روشنایی طولی و تولید جناغی و خطرنمای پل و مسیرنما اشاره کرد.
وی اظهار کرد: لکه گیری و روکش آسفالت محور تبریز-آذرشهر، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اهر-کلیبر، اجرای فایبرمت در آزاد‌راه تبریز-زنجان باندرفت و عملیات اجرای روکش ماسه آسفالت وفوگ سیل محور اهر-ورزقان از عملکردهای اداره‌ نگهداری راه در چهارماهه‌ی اول سال 97 است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان شرقی در خصوص مهمترین اقدامات این اداره تا تیرماه سال 97، گفت: احداث نرده و قرنیز چهار پل بزرگ میانه، احداث پل غله‌زار آذرشهر، مرمت اساسی پل لاله و پل بستان‌آباد، مرمت پل تندیرلی و تعمیرات اساسی پل مرند و رنگ‌آمیزی نرده پل‌ها از جمله این اقدامات است.
وی با افزودن عملکردهای اداره‌ی ماشین‌آلات در چهار ماهه‌ی اول سال 97 گفت: انجام تعمیرات اساسی و تعمیرات نیمه ‌اساسی، تعمیرات غیراساسی توسط بخش خصوصی، بازسازی کامل نمک پاش و بازسازی کامل تیغه‌های برف‌روبی در شمار عملکردهای این اداره است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.