استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه تبریز امروز نیز در تولید علم فعالیت‌های موثری انجام می‌دهد، افزود: دانشگاه تبریز با ۷۰۰ استاد، ۲۴ هزار دانشجو و ۱۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در آیین بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که دانشگاه تبریز در هفتاد سال گذشته در چند دوره تاثیرات متفاوتی داشته است، اظهار کرد: این دانشگاه در دهه ۵۰ در برخورد با رژیم ستم شاهی خوش درخشید و در دوران جنگ تحمیلی نیز به دلیل تولید تجهیرات جنگی، فعالیت‌های درخشانی داشت و هدف بمباران دشمن قرار گرفت.
وی با تاکید بر این‌که امروزه دانشگاه‌های دنیا به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شده‌اند، افزود: اکنون کشور به فعالیت‌های کارآفرینی نیاز دارد و اگر دانشگاه‌های ما نیز به سمت و سوی کارآفرینی تمایل پیدا کند در خودکفایی اقتصادی، ایجاد اشتعال و مهارت افزایی توفیقات قابل توجهی کسب خواهند کرد.
خدابخش با اشاره به نقش دانشگاه تبریز در تولید علم و توسعه استان، گفت: امید است شاهد نقش بیشتر دانشگاه در تولید علم در پژوهش‌ها، خودکفایی‌های اقتصادی به ویژه در رشته‌های مهندسی، فنی، انسانی و رشته‌های روانشناسی و مدیریت  باشیم.
گفتنی است، آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز با حضور اساتید، مسئولان استانی و کشوری و همچنین میهمانان خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.