به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که سهم جمعیت ایران از کل دنیا یک درصد است، گفت: تولیدات علمی کشور برابر با 1.88 درصد کل تولیدات دنیاست.
وی با بیان این‌که رشد و توسعه علمی کشور مدیون دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی و به ویژه دانشگاه تبریز به عنوان یکی از قطب های علمی کشور است، گفت: این دانشگاه توانسته است نقش فعال خود را در توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای وجهه جمهوری اسلامی ایران ایفا کند.
وی با اشاره به این‌که دانشگاه تبریز در خطه آذربایجان نیز توانسته در توسعه آموزش عالی به عنوان محور اصلی توسعه عمل کند، گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی کشور بوده و جزو یک درصد دانشگاه های برتر دنیاست.
خدایی با اشاره به افتخارات دانشگاه تبریز تاکید کرد: بخشی از بستر فرهنگی آذربایجان که نقش کلیدی در تحولات و توسعه ایران داشته، مربوط به دانشگاه تبریز و حوزه فعالیت این دانشگاه است.
وی با تاکید بر این‌که تولید مقالات پراستناد و پرکیفیت کشور در دنیا برابر 2.88 درصد است، گفت: این میزان کفایت نمی‌کند و تولیدات باید در رشد و توسعه کشور کاربردی شده و بتواند مشکلات جامعه را حل کند که این نیز تلاش مضاعف دانشگاهیان و مسئولان را می‌طلبد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: دانشگاه ها آماده اند که به حل مشکلات کشور کمک کنند.
دانشگاه تبریز در سال 1324 مجوز گرفت و از سال تحصیلی 1326-1325 شروع به پذیرش دانشجو کرد.
دانشگاه تبریز در زمان حاضر رتبه نخست رشد تولید علم در منطقه را دارد و در کنار دانشگاه تهران در رتبه نخست رشد علمی قرار دارد.
6120/3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.