صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تعیین تکلیف مدارس علوم دینیۀ بانوان قم
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تعیین تکلیف مدارس علوم دینیۀ بانوان قم
  • حضار

[بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم. محضر مبارک حضرت آیت‏اللّه‏ العظمی امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سلام مدارس علوم دینیۀ بانوان و مراکز متفرقه‏ای که چنین هدفهایی را دنبال می‏کنند در قم با برنامه‏های مختلف مشغول فعالیت می‏باشند و امکان تأسیس چنین مؤسساتی هم در آینده می‏باشد. بعد از دستور حضرت‏عالی در این زمینه مبنی بر ایجاد و طرح و برنامه ریزی، مراجعات متعددی از طرف برخی از این واحدها شده است که تاتمام کار ساختمانی مؤسسۀ جامعة الزهراء تکلیف چنین مدارس و مؤسساتی چیست؟

هیأت مؤسس تعیین شده از طرف حضرتعالی معتقد است که مؤسسات و مدارس علوم دینیۀ بانوان در قم با برنامه‏ریزی هماهنگ و واحد زیر نظر مؤسسۀ جامعة الزهرا اداره شود. چرا که در غیر این صورت اشکالاتی پیش می‏آید که در برخی موارد پیش آمده است. نظر مبارک را در این زمینه خواستاریم. هیأت مؤسس جامعة الزهراء قم ـ 19/ 6/63 ـ 14 ذی‏الحجة الحرام 1404]

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

نظر اینجانب همان است که مرقوم شده است. قبل از اتمام جامعة الزهرا تمام مدارس بانوان در قم با برنامۀ واحد تحت نظر هیأت محترم مؤسسۀ جامعة الزهراء به کار خود ادامه دهند که مشکلاتی پیش نیاید و اختلاف سلیقه‏ها موجب تشتت و تفرقه نشود. و پس از اتمام، تمام بانوان محترم در آنجا به تحصیل خود ادامه می‏دهند. ان‏شاءاللّه‏ تعالی موفق باشید در این خدمت به اسلام و کشور و بانوان محترم. والسلام علیکم و رحمة اللّه‏ و برکاته.

24 ذی‏الحجة الحرام 1404 / 29 شهریور 1363

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی