صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تعمیر و باز سازی آرامگاه شهید مدرس
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تعمیر و باز سازی آرامگاه شهید مدرس
  • حضار

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

در عصر شکوفایی انقلاب اسلامی، بزرگداشت مجاهدی عظیم‏الشأن و متعهدی برومند و عالم بزرگواری که در دوران سیاه اختناق رضاخانی می‏زیست لازم می‏باشد. زیرا در زمانی که قلمها شکسته و زبانها بسته و گلوها فشرده بود،او از اظهار حق و ابطال باطل دریغ نمی‏کرد. در آن روزگار،در حقیقتْ حق حیات از ملت مظلوم ایران سلب شده بود،و میدان تاخت و تاز قلدری هتاک در سطح کشور باز،و دست مزدوران پلیدش در سراسر ایران تا مرفق به خون عزیزان آزادۀ وطن و علمای اعلام و طبقات مختلف آغشته بود. این عالمِ ضعیف الجثه، با جسمی نحیف و روحی بزرگ و شاداب از ایمان و صفا و حقیقت و زبانی چون شمشیر حیدر کرار،رویارویشان ایستاد و فریاد کشید و حق را گفت و جنایت را آشکار کرد،و مجال را بر رضاخان کذایی تنگ و روزگارشان را سیاه کرد. وعاقبت جان طاهر خود را در راه اسلام عزیز و ملت شریف نثار کرد. و به دست دژخیمان ستمشاهی در غربت به شهادت رسید،و به اجداد طاهرینش پیوست. در واقع شهید بزرگ ما،مرحوم مدرس،که القاب برای او کوتاه و کوچک است،ستارۀ درخشانی بود بر تارک کشوری که از ظلم و جور رضاشاهی تاریک می‏نمود. و تاکسی آن زمان را درک نکرده باشد. ارزش این شخصیت عالیمقام را نمی‏تواند درک کند. ملت ما مرهون خدمات و فداکاریهای اوست.

و اینک که با سر بلندی از بین ما رفته است،بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را هرچه بهتر بشناسیم و بشناسانیم ؛ وبا خدمت ناچیز خود مزار شریف
دور افتادۀ او را تعمیر واحیا نماییم. مناسب دیدم که این خدمت را در اختیار جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی ایّده اللّه‏ تعالی ـ قرار دهم. مردی خدمتگزار به اسلام و آستان قدس رضوی که در مدت تصدی کوتاهش خدمات شایان تقدیری به آستان ملکوتی حضرت رضا ـ سلام‏اللّه‏ علیه وعلی آبائه ـ نموده است،وپرده از چپاولگریهای پنجاه سالۀ رژیم ستمگر پهلوی برداشته است ـ جَزَاه اللّه‏ُ عن الاسلام خیراً ـ امید است ایشان به وجهی مناسب با شخصیت آن بزرگوار این خدمت را همچون خدمتهای ارزشمند دیگرشان به اتمام برسانند،و موجبات رضایت خداوند متعال و خشنودی حضرت رضا ـ سلام اللّه‏ علیه ـ و فرزند عزیزش حضرت بقیة‏اللّه‏ ـ أرواحنالمقدمه الفداء ـ را فراهم نماید.

از خداوند متعال رحمت در جوار قدس خود برای آن بزرگمرد تاریخ،و عظمت برای اسلام، و سعادت برای ملت غیور،و پیروزی برای مجاهدین اسلام بر سپاه ظلم و کفر،و غفران برای شهدای در راه خدا،خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی،و صحت برای آسیب دیدگان و رهایی برای اسرا و مفقودین و صبر و اجر برای بازماندگان آنان را خواستارم. و السلام علی عباداللّه‏ الصالحین و رحمة اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی