صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان توجه مردم دنیا به ملت ایران
  • محل تهران، حسینیۀ جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع توجه مردم دنیا به ملت ایران
  • حضار حضار: اهالی ارومیه

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

سلام بر ملت بزرگ ایران. سلام بر ملت عزیز آذربایجان. سلام بر شما جوانان مرزنشین که به واسطۀ جدّیتتان و همّت بزرگتان، از میهن خودتان دفاع می‏کنید و کرده‏اید. من از خدای تبارک و تعالی سلامت همۀ شما را و همۀ ملت ایران را و عزّت و سعادت همه را خواستار هستم. من از اشخاصی هستم که برای خدمت شما عزیزان حاضر و امید است که این آخر عمر در خدمت شما باشم. من شکر می‏کنم خدای تعالی را که به واسطۀ این نهضت و به واسطۀ این انقلاب، ما را با همۀ ملت روبه‏رو کرد و ما[با]شما آقایان، علمای این حدود ـ مرز ـ و جوانان عزیز ما و تمام کسانی که در اینجا هستند مواجه هستیم و شما را از نزدیک می‏بینیم، در صورتی که این امر برای ما ـ قبلاً ـ میسّر نبود و دستهای خائن بین اهل علم، بین ما و شما جدایی افکنده بود و خدای تبارک و تعالی خواست که ما با هم مجتمع باشیم و با هم برای اسلام، خدمت کنیم و برای کشورمان عزّت ایجاد کنیم.

بحمداللّه‏، موفق شدید شما و موفق شدند ملت ایران که نام نامی این کشور را در همه جای دنیا منتشر کنند و همۀ اهالی ممالک اسلامی و غیر اسلامی توجه به شما، توجه به ملت عزیز ما دارند. و امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر ـ سلام اللّه‏ علیه ـ و امیدوارم که این انقلاب ما به همۀ دنیا و برای همۀ مستضعفین، برای نجات همۀ مستضعفین به همۀ دنیا صادر بشود و همه همان راهی که
برای شما هست و غلبه کردید بر دشمن اسلام ودشمن ملت، مستضعفین هم غلبه کنند بر مستکبرین.

خداوند همۀ شما را سلامت و سعادت و عزّت و عظمت عنایت کند. من متشکرم از شما که از راه دور، با زحمت تشریف آورده‏اید و در این مکان تنگ، با گرمی هوا، اینجا تشریف دارید. من آنچه که در طبق اخلاص دارم دعاست و آن مقداری که می‏توانم، توانایی دارم، خدمت به شماست.

والسلام علیکم و رحمة اللّه‏ و برکاته