صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان توطئه‏ها و کارشکنیهای گام به گام عوامل فساد
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع توطئه‏ها و کارشکنیهای گام به گام عوامل فساد
  • حضار حضار: راهپیمایان کفن پوش لاهیجان و آبگرم همدان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

موقعیت حساس کشور

درود بر شما جوانان که در این هوای سرد و راههای سخت پیاده آمدید تا از نزدیک با هم ملاقات کنیم. من از زحمات شما برادران متشکرم و به شما دعا می‏کنم. خداوند شماها را برای اسلام حفظ کند و اسلام با قدرت شما به پیش برود.

برادرها، امروز روز حساسی است برای کشور ما. مشکلاتی برای کشور ما پیش آمده و در دست پیش آمدن است. در این موقع که برای ملت ایران طرح تعیین رئیس جمهور شده است، باز عوامل فساد توطئه می‏کنند که این قدم را نگذارند پیش برویم. چنانچه قبلاً در قدمهایی که می‏خواستید بردارید توطئه می‏کردند و کارشکنی می‏کردند.

امروز هم همین عناصر هستند. کارشکنی می‏کنند، و بعد هم که می‏خواهید وکلای خودتان را به مجلس شورا بفرستید تا استقرار تام جمهوری اسلامی محقق بشود، باز هم[می]خواهند این تفاله‏های رژیم سابق و الهام بگیرهای از امریکا و غیر امریکا باز فعالیت کنند و نگذارند.

شما برادرها بیدار باشید، و همان‏طور که از اول با قدرت کامل، با توجه به خدا و با مشت محکم سد را شکستید و تا اینجا با پیروزی آمدید، از اینجا به بعد هم با همان مشت محکم، و با همان ارادۀ مصمم این راه را باید بروید، و ان‏شاءاللّه‏ جمهوری اسلامی را با محتوای جمهوری، با احکام اسلام در ایران، و امید است که در سایر جاها بر پا کنید، و بیرق توحید را بر فراز مملکت خودتان و سایر ممالک افراشته کنید.

ذلّتِ احتیاج به دشمن

توجه به توطئه‏ها داشته باشید. توجه به نفاق افکنیها، توجه به اموری که اسباب تفرقه می‏شود. خصوصاً در این دهۀ آخر صفر باید بسیار متوجه باشید که مبادا اینها از این اجتماعات سوء استفاده کنند، و مبادا خدای نخواسته تفرقه بین شما، درگیری بین شما ایجاد کنند، که هر تفرقه‏ای امروز و هر ندایی که برخلاف مصلحت شماها باشد، بر خلاف مصلحت اسلام است. شما خودتان باید پاسدار اسلام باشید. همان طور که تحمل این زحمت را کردید و از راههای دور و هوای سرد پیاده آمدید، باید تحمل زحمت کنید و تا رسیدن به پیروزی نهایی همه با هم باشید و با هم فکر کنید و با هم راجع به این مسائل مشورت کنید. خداوند همۀ شما را ان‏شاءاللّه‏ نصرت بدهد، و با پیروزی ان‏شاءاللّه‏ پیش بروید و مملکت را خودتان در دست بگیرید و برای خودتان خدمت کنید. و من امیدوارم که همان طور که این آقا گفتند، سطح کشاورزی را بالا ببرید تا ما محتاج به دشمنهایمان نباشیم. احتیاج به دشمن دردناک است. ما محتاج باشیم در گندم‏مان، در برنجمان، در سایر غذاهامان به دشمنهای خودمان مثل امریکا، این امر دردناکی است که باید ملت ما این امر را طوری کنند که ان‏شاءاللّه‏ خودکفا بشویم، و ان‏شاءاللّه‏ صادرات هم داشته باشیم.

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏