به گزارش ایرنا، حسین خدرویسی روز چهارشنبه در همایش زکات که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زکات پرکننده شکاف بزرگ‌ طبقاتی و محو کننده چهره زشت فقر در جامعه اسلامی ما است.
وی با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام گفت: در زمینه جمع اوری زکات تعهد ما در سال 96 هفت میلیارد و 300 میلیون تومان بود که 13 میلیارد و 400 میلیون تومان عملکرد داشتیم و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از هفت میلیارد زکات جمع اوری شده است.
خدرویسی توضیح داد: اکنون 76 هزار خانواده با جمعیتی 200 هزار نفری زیرپوشش کمیته امداد هستند که 45 هزار نفر آنها را زنان بی سرپرست تشکیل می دهند.
وی افزود: ماهانه 500 میلیون تومان از صدقات درامد داریم اما در ماه حداقل 30 میلیارد تومان هزینه می کنیم که 18 میلیارد و 400 میلیون تومان آن‌ مستمری مددجویان است.
به گفته مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه، سال قبل 96 میلیارد تومان تسهیلات اشتعالزایی به مددجویان کمیته امداد در استان کرمانشاه پرداخت شده است و این رقم‌ امسال به 176 میلیارد تومان می رسد.
خدرویسی به آسیب دیدگی 9 هزار و 700 واحد مسکونی کمیته امداد در زلزله اخیر خبر داد و گفت: 570‌ واحد مسکونی تخریبی مددجویان تحویل داده شد و مهرماه نیز 2 هزار واحد دیگر تکمیل می شود.
براساس اعلام خدرویسی پس از زلزله کرمانشاه پنج هزار نفر به جمعیت مستمری بگیران استان کرمانشاه اضافه شد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.