اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از محمدرضا کارگر در جریان بازدید از موزه خراسان گزارش داد: آسبادهای خواف و محراب گچی تاریخی از جمله آثاری هستند که نمونه های آنها به این موزه منتقل می شوند.
وی افزود: محتوای موزه بزرگ خراسان بر اساس تاریخ شکل گیری خراسان بزرگ با تکیه بر آثاری مرتبط با فرهنگ، هنر و تمدن مجموعه استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی انتخاب می شوند.
مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تلاش می شود برای بیان موزه ای روند شکل گیری، فرهنگ و تمدن خراسان آثار ملموس مرتبط با این منطقه جمع آوری شده و شیوه های بیان تاریخی از دوره های مختلف فرهنگ و تمدن خراسان تا دوره معاصر نمایش داده شود.
وی در خصوص زمان آغاز چینش محتوای تصویب شده در موزه خراسان هم گفت: امیدواریم در کمتر از یک سال شاهد افتتاح موزه باشیم و مردم به موزه مراجعه و آن بازدید کنند.
کارگر به آثار حجیم و مهمترین آنها که قرار است به موزه منتقل شوند نیز اشاره و بیان کرد: بخشی از این آثار موارد مربوط به معماری خراسان از جمله محراب، سنگ نوشته ها و آثار سنگی حجمی و یا المانهای معماری هستند که دارای تزئینات مشخص می باشند. همچنین کتاب و نسخ خطی، سفال و فلز از مصالح مختلف برای بیان حقیقت فرهنگ و هنر و تمدن خراسان بخشهایی از محتوی موزه خواهند بود.
فیلم مستندی نیز ساخته و از انیمیشن و دیگر امکانات نیز استفاده خواهد شد.
موزه بزرگ خراسان در زمینی به وسعت 4900 مترمربع در 13 طبقه و فضایی در مجموع به وسعت 18 هزار مترمربع بنا شده است. این موزه یکی از 13 موزه منطقه ای ایران و بزرگترین موزه کشور محسوب می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.