احمد علیرضابیگی پنجشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور این استیضاح نمی توانست در اولویت مجلس شورای اسلامی باشد و همه دیدند که این جلسه چندان در شرایط عادی برگزار نشد.
وی با اشاره به رای منفی خود به استیضاح علی ربیعی، افزود: مسایل و مواردی که در صحن مجلس برای استیضاح و نقاط ضعف وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان شد، کلی و اساسی نبود، در حالیکه اگر به خاطر چنین مواردی قرار است وزیری استیضاح شود، باید خیلی از افراد مورد سئوال و استیضاح قرار بگیرند.
علیرضابیگی ادامه داد: آنچه که در جلسه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شد، بیش از آنکه متوجه این وزارتخانه باشد، متوجه وزارت خانه هایی همچون نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و البته وزارت امور خارجه است.
وی مدعی شد: اینکه کمیسیون مربوطه نظری درباره استیضاح وزیر برکنار شده نداده بود، اما جلسه استیضاح برگزار شد، نشان دهنده سیاسی کاری این اتفاق است.
علیرضابیگی با اشاره به سئوال مجلس شورای اسلامی از رییس جمهوری که قرار است تا یک ماه آینده انجام بگیرد، گفت: تاکنون که تنها سه هفته به این جلسه باقی است، استیضاح وزرا معنی ندارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانستند پس از جلسه سئوال از رییس جمهوری و نوع پاسخ های وی، نسبت به استیضاح وزرا وارد عمل شوند.
وی، سئوال و استیضاح از اعضای دولت را یکی از ابزارهای مهم نظارتی مجلس شورای اسلامی برشمرد که با این اقدامات قانونی می توان جلوی برخی انحرافات را گرفت که به گفته وی متاسفانه این وظیفه و اختیار در مجلس دهم تا حدودی کمرنگ شده و آنگونه که باید و در مواقع ضرور از آن استفاده نمی شود.
علیرضابیگی به ناکام ماندن استیضاح های قبلی و چهار بار اقدام برای سئوال از رییس جمهوری را نشانه های ضعف مجلس شورای اسلامی بیان کرد و افزود: در شرایط بغرنج و سخت اقتصادی حاکم بر کشور چنین عملکردی از سوی مجلس جای تامل دارد.
وی دلیل اصلی وصول طرح سئوال از رییس جمهوری توسط هیات رییسه مجلس شورای اسلامی را امضای بندی مبنی بر اعلام اسامی کسانی که از طرح سئوال عقب نشینی می کنند، توسط طراحان بیان کرد.
این نماینده مجلس دهم سئوال از رییس جمهوری را نماد دموکراسی جمهوری اسلامی ایران در داخل و عرصه های جهانی ارزیابی کرد که نشان می دهد هنوز با تمام مشکلات موجود مجلس در راس امور است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.