اختصاصی جی پلاس؛

آزمون به لوکوموتیو نمی رود/ کوچ قطعی سردار از فوتبال روسیه

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 تصمیم قطعی برای خروج از فوتبال باشگاهی روسیه را گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ قبل از جام جهانی باشگاه های بسیاری برای جذب سردار آزمون ابراز علاقه کردند. باشگاه هایی که می دانستند او قصد جدایی از لیگ روسیه و حضور در یک لیگ جدید را دارد. ابتدای فصل قبل لاتزیو با مربیگری سیمونه اینزاگی فرش قرمز زیر پای سردار پهن کرد تا او را به ایتالیا ببرد. روبین کازان که در آن مقطع نتوقع مالی بیشتری داشت با انتقال 15 میلیون یورویی آزمون به پایتخت ایتالیا مخالفت کرد. سردار یک فصل در روبین کازان ماند، 5 گل زد و با تیم ملی به جام جهانی رفت. 

جام جهانی برای سردار، نه ویژه بود و نه مفید. سیستم دفاعی بازی تیم ملی، آزمون را نیز در زمین خودی حبس کرد و همین باعث شد تا انتقادها به سمت او سرازیر شود. انتقادهایی که برخی از آنها منطقی بود و بعضی دیگر نه. سردار بعد از جام جهانی، به اتریش و سپس روسیه رفت تا در اردوی روبین کازان شرکت کند و آماده بازی در لیگ روسیه شود. 

سردار یک فصل دیگر با روبین کازان قرارداد دارد و این مسئله بهترین بهانه برای فروش اوست. مهاجمی که همین فصل قبل 15 میلیون یورو سود به خزانه روبین کازان تزریق می کرد اما حالا شاید با نصف این مبلغ سر از باشگاه دیگری در بیاورد.

قربان بردی اف - سرمربی روبین کازان؛ در مصاحبه ای، موافقت خود را با جدایی آزمون اعلام کرد اما مدعی شد پیشنهادهای او بعد از جام جهانی ناپدید شدند: «با جدایی سردار مخالفت نمی کنم، چون انتقال او می تواند به باشگاه سود برساند اما نمی دانم چرا پیشنهادها قبل از جام جهانی بودند و بعد از آن نه. البته یک هفته ای است که دوباره چند باشگاه برای جذب آزمون اقدام کرده و منتظر پاسخ باشگاه روبین کازان هستند.»

چند باشگاه روس نظیر لوکوموتیو مسکو و زنیت سن پترزبورگ مثل یکی دو فصل قبل، علاقمند به جذب آزمون هستند اما به نظر نمی رسد او ذوقی برای ادامه بازی در لیگ روسیه داشته باشد. لوکوموتیو به جز سردار، روی اسمولوف (مهاجم تیم ملی روسیه و باشگاه کراسنودار) و کارلوس باکا( مهاجم تیم ملی کلمبیا و باشگاه میلان ) نیز نظر دارد و گفته می شود در صورت پاسخ منفی سردار، یکی از آنها پیراهن لوکوموتیو را بر تن خواهند کرد. 

به گزارش جی پلاس؛ آزمون به تمام پیشنهادهای خود از روسیه پاسخ منفی خواهد داد. او این موضوع را به نزدیکان خود گفته و تاکید کرده که آماده کوچ به کشوری جدید و لیگی معتبرتر است. لیگی که بتواند آزمون را به سطح نخست فوتبال اروپا برساند و او را جدی تر از قبل محک بزند. به نظر می رسد در چند روز آینده و قبل از پایان نقل و انتقالات فوتبال اروپا، آزمون هم تصمیم خود را نهایی می کند تا پیراهن تیم جدیدی را بپوشد. تیمی که در روسیه نیست، چون او قصد کوچ از سرزمین تزارها را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید