به گزارش خبرنگار ایرنا ، کنسرتوی بهار ویوالدی که توسط ' فرناز خاکپور ' نواخته شد ، بخشی از کنسرتوی چهار قسمتی ' چهارفصل' ویوالدی است که از زیبا ترین و معروف ترین کنسرتو محسوب می شود.
کنسرتوی چهارفصل ویوالدی طی سه قرن اخیر توسط بسیاری از نوازندگان صاحب نام و توانمند جهان نواخته شده که اجرای خانم ' آن سوفی موتر ' نوازنده شهیر ویولن به رهبری هربرت فون کارایان در دهه 80 میلادی از بهترین اجراها ارزیابی شده است.
کنسرتو عبارت است از یک قطعه مسیقی که برای یک سولیست (تکنواز) به همراه ارکستر نوشته می شود و معمولا دارای سه موومان (بخش) است و سولیست که اغلب نوازنده ویولن و یا پیانو است در آن نقش کلیدی را ایفا می کند.
کنسرتوی چهار فصل ویوالدی به دلیل تداعی فصول سال از زیبایی و شهرت ویژه ای بر خوردار بوده و معمولا جزو 'رپرتوار' ارکسترهای بزرگ جهان محسوب می شود.
ارکستر فیلارمونیک ساری متشکل از 50 نوازنده و 30 نفر گروه کر به رهبری بافنده و ' کنسرت مایستری ' بهنام فضلی از سال 1388 شکل گرفت و تاکنون اجراهای جالب توجهی از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی را بروی صحنه برده است.
در ارکسترهای بزرگ نخستین نوازنده ویولن از سمت راست به عنوان کنسرت مایستر محسوب شده که مسئولیت تمام نوازندگان ویولن به عهده او بوده و پس از رهبر از بالا ترین مقام در اینگونه تشکل های موسیقایی برخوردار است.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.