اختتامیه جشنواره آواها و نواهایی رضوی عصر امروز-شنبه- در تالار وحدت تهران برگزار می شود.
محمد حسین اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی از مهمترین بخش های اختتامیه جشنواره آواها و نواهای رضوی است که در این بخش از برترین ها تجلیل می شود.
وی اظهارداشت: در این جشنواره از «سید قاسم موسوی قهار» پدر مناجات ایران که تاکنون بیش از 40 سال اکثر ادعیه و مناجات های مذهبی توسط ایشان اجرا شده و همه مردم ایران با نوای گرم ایشان خاطرات خوشی دارند، تجلیل می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: علاوه بر خواندن ادعیه مشهور مربوط به ماه رمضان، دعاهای بسیاری از جمله دعای کمیل، عرفه، سمات، مجیر، فرج، جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، صلوات شعبانیه توسط این ذاکر اهل بیت (ع) اجرا شده ‌است.
اسماعیلی اضافه کرد: در بخش تجلیل از هنرمندان و ذاکران، از «علی کریم شجاعی» نقاره نواز 92 ساله کرمانی که بیش از 70 سال است در امامزاده زید شهداد کرمان به عشق امام رضا(ع) نقاره نوازی می کند نیز تکریم می شود.
معاون هنری و سینمایی ارشاد استان تهران، عنوان کرد: نقاره نوازی در کرمان ریشه کهن دارد و امامزاده زید شهداد کرمان قدیمی ترین مکان در ایران است که این ساز در آن به صدا درآمده است.
وی اظهار داشت: در ادامه بخش تجلیل از هنرمندان از خواننده پاپ «محمد علیزاده» به خاطر اجرای قطعاتی با مضامین آیینی و مذهبی، «فردین خلعتبری» به دلیل ساخت قطعاتی با موضوع رضوی، «شاهین فرهت» برای تصنیف سمفونی امان رضا(ع) و «سید حمیدرضا موسوی» نیز به دلیل ترانه سرایی و تولید قطعاتی در مدح امام مهربانی ها ، تجلیل می شوند.
از دیگر بخش های مراسم پایانی جشنواره آواها و نواهای رضوی اجرای تعدادی از گروه های برتر در موسیقی نواحی و موسیقی ملل و معرفی و تقدیر از گروه های برگزیده جشنواره خواهد بود.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.