به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاح زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: دهه کرامت بهترین فرصت برای ابراز محبت به ساحت معصومین (ع) است و در این ایام زمینه های خوبی برای نشان دادن اوج ارادت و عشق مردم نسبت به اهل بیت (ع)، فراهم می شود.
وی بیان کرد: این دهه همچنین بهترین موقعیت برای تولید آثار علمی و هنری پیرامون سیره و روش زندگانی اهل بیت (ع) است و در همین رابطه در سال های اخیر آثار برجسته ای به خصوص در مورد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) تولید شده است.
وی ادامه داد: توجه به تاریخ اسلام و پرداختن به اهمیت موضوع هجرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) که جغرافیای جهان اسلام را گسترش داد و موجب انتقال فرهنگ عظیم اسلامی شد، از دیگر ظرفیت های ممتاز دهه کرامت است.
فلاح زاده گفت: در دهه کرامت سفیران کریمه و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) در سراسر کشور حضور پیدا می کنند و با برگزاری صدها مراسم جشن و شادی، نشاط اجتماعی خاصی همه جامعه را فرا می گیرد که الگوی خوبی برای داشتن فضای امیدآفرین در جامعه اسلامی است.
وی افزود: در ایام علاقه مردم به انجام کارهای خیر بیشتر می شود و در همین رابطه گره های بسیاری از مشکلات نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه باز می گردد که باید این روحیه را در سایر ایام سال نیز حفظ کرد.
وی ادامه داد: امروز حرم های مطهر اهل بیت (ع) و بقاع متبرکه بهترین ظرفیت و قدرت نرم نظام اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است که باید از این موقعیت به نحو شایسته استفاده کنیم و قدر این نعمت های الهی را بدانیم.
از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. در دهه کرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی در حرم حضرت معصومه(س) درحال برگزاری است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.