حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده دمای هوای دیگر مناطق استان روند افزایشی دارد و این وضعیت در طارم و ماهنشان به بیش از 40 درجه خواهد رسید.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی ها از روز /یکشنبه/ هفته آینده از شدت گرما چند درجه ای کاسته خواهد شد که این میزان در شهرهای استان متغیر خواهد بود.
این کارشناس ادامه داد: وضعیت جوی امروز/پنجشنبه/ این استان نیز صاف تا قسمتی ابری و به دنبال آن ناپایداری های محلی به وقوع خواهد پیوست که برای روز /جمعه/ نیز چنین شرایط مشابهی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بر این اساس وزش باد نیز طی امروز 40 کیلومتر بر ساعت شهر زنجان را فرا می گیرد که روز گذشته نیز بیشترین آن با 47 کیلومتر برساعت از این شهر گزارش شد.
سلطانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شدت باد برای روز /یکشنبه /نیز در حدود 60 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده و در دیگر مناطق نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته خیر آباد با دمای 17 درجه و ماهنشان با 41 درجه خنک ترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کنونی شهر زنجان 31 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته این کارشناس، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی 24 ساعت گذشته 19 و 36 درجه بالای صفر بوده است.
سلطانی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش دما به هم استانی ها توصیه می شود در مصرف آب و برق صرفه جویی کرده و از رها کردن آتش در طبیعت خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.