داود کارگرزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعضی از افراد بدون آگاهی نسبت به این موضوع به خیال کافی بودن بیمه برای آسانسور، دنبال دریافت تاییدیه استاندارد نمی روند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرکت های بیمه در زمان پرداخت خسارت از متقاضی مجوز بهره برداری که از طریق اداره استاندارد صادر شده است را طلب خواهد کرد.
کارگرزاده گفت: نبود اطلاع کافی مالکان آپارتمان های دارای آسانسور از این مسئله مهم و ضروری، باعث ایجاد مشکلات فراوان بعد از وقوع حادثه به ویژه حوادث جانی برای آنها می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون بالای 90 درصد ادارات دولتی استان زنجان تاییدیه استاندارد دارند و برای مابقی ادارت نیز اطلاع رسانی کرده ایم.
مدیرکل استاندارد استان زنجان افزود: مدت اعتبار این تاییدیه ها یک ساله بوده و به خاطر رفع ایرادات اولیه آسانسور در زمان دریافت تاییدیه، هنگام تمدید اعتبار سالانه آن، امورات با سرعت و هزینه کمتر انجام می پذیرد.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: حداکثر تا 72 ساعت بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور، تیم بازرسی برای بازدید از آسانسور در محل حاضر می شوند.
وی گفت: ضروری است مالکان و مدیران ساختمان هنگام عقد قرارداد جهت نصب آسانسور، با نصاب هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صمت می باشند، همکاری نمایند.
به گزارش ایرنا، تمامی متقاضیان دریافت تاییدیه استاندارد آسانسور، می توانند با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ها و درخواست مجوز اقدام کنند.
آدرس اینترنتی این سامانه http://lift.isiri.gov.ir است، میزان تعرفه و تمام اطلاعات مورد نیاز برای متقاضیان در این سامانه وجود دارد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.