به گزارش ایرنا، رضا سلیقه روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز دختر در سالن اجتماعات مجتمع اداری اصناف قم، افزود: هیچ کس با نفس حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی مخالف نیست و زنان کشور در این زمینه ها موفقیت های چشمگیری داشتند.
وی با بیان این که در گذشته نقش زنان در جامعه فقط به تربیت فرزندان در درون خانواده محدود بود، افزود: در شرایط فعلی برغم ارتقاء جایگاه اجتماعی زن، حقوق این قشر به خوبی ادا نشده است، در حالی که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و زنان در هر کشوری از اهمیت بسیاری برخوردارند.
سلیقه گفت: بدون تردید اگر به نقش دختران بیشتر توجه شود، آینده بهتری برای جامعه رقم خواهد خورد.
مدیرکل بهزیستی قم در ادامه با بیان این که اهمیت حضور دختران و زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: گسترش حضور زنان در جامعه از شاخص های مهم توسعه یافتگی به شمار می آید.
سلیقه با اشاره به این که کشوری توسعه یافته است که افراد آن شاخص های توسعه یافتگی را در خود احساس کنند، رعایت حقوق شهروندی در خصوص اعضای خانواده، همسایگان و هم نوعان را از شاخص های مهم توسعه یافتگی توصیف کرد و افزود: این که در جامعه ای افراد به همنوعان خود برای رسیدن به پیشرفت کمک کنند، نشان دهنده بالندگی و توسعه یافتگی است.
وی تصریح کرد: به طور حتم یکی از دلایل گرفتاری جامعه به آسیب های اجتماعی، رعایت نکردن این شاخص ها ناشی از آشنا نبودن افراد به وظایف و مسئولیت های خود در قبال جامعه است و وقتی خانواده جایگاه حقیقی خود را پیدا کند ما شاهد این آسیب ها نخواهیم بود.
در این همایش که تبیین موضوع های مختلفی از جمله نقش آموزش در حمایت های روانی اجتماعی دختران، نقش ابعاد کلی سلامت دختران در توسعه پایدار، راهکارهای توانمند سازی دختران در راستای توسعه پایدار، دختران به عنوان سرمایه های انسانی جامعه و قوانین حقوقی در حمایت های روانی اجتماعی دختران از جمله محورهای مهم آن بود، چند تن از دختران مددجوی بهزیستی استان که در فعالیت های فرهنگی و قرآنی موفقیت هایی را کسب کردند، تجلیل شدند.
اول ذی القعده مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختران نامگذاری شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.