به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان قزوین، افزود: در حال حاضر 40 میلیون بیمه شده به همراه افراد کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور قرار دارند.
وی با اشاره به جمعیت حدود 6 میلیون نفری کشور که فاقد بیمه هستند، یادآور شد: متاسفانه بخشی از مردم تنها زمانی که نیاز به درمان داشته باشند اقدام به بیمه شدن می کنند و همین مساله باعث شده تا با توجه به رایگان بودن این نوع بیمه برای افراد نیازمند آمار دقیقی در خصوص بیمه شدگان کشور نداشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی های این سازمان، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 70 هزار میلیارد ریال بدهی داریم که امسال 10 هزار میلیارد آن از طریق واگذاری اوراق کسر خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین براساس تبصره 17 قانون بودجه، مکلف شده بودیم با تجمیع اطلاعات درمانی بیمه شدگان نسبت به حذف دفترچه های بیمه در کشور اقدام کنیم و در این راستا هم اکنون این مساله در 560 بیمارستانی دولتی به مورد اجرا گذاشته شده و افراد تنها با ارائه کد ملی می توانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند.
به گفته وی، در حال حاضر با پرداخت بدهی های بیمه سلامت به داروخانه های کشور، این مساله به روز شده و در بیمارستان ها نیز از 13 ماه به 6 ماه کاهش یافته است.
موهبتی در خصوص رسیدگی به بیماران خاص، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی برای سال 97 و از محل ردیف اعتبارات بهداشت 2هزار و 190 میلیارد ریال تعیین کرد اما تاکنون تامین منابع مالی آن هنوز محقق نشده و در عین حال نیز این سازمان سالانه 11 هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه می کند.
مدیرکل بیمه سلامت قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: از 480 هزار بیمه شده تحت پوشش این بیمه در استان تنها 78 هزار بیمه شده حق بیمه خود را پرداخت می کنند.
دکتر قاسم بهرامی ادامه داد: هزینه سالانه بیمه سلامت در استان بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال است که تنها 340 میلیارد ریال آن از حق بیمه بیمه شدگان دریافت شده و مابقی آن خدماتی است که از سوی سازمان بیمه سلامت تخصیص می یابد.
به گفته وی، برای به روز شدن حق بیمه داروخانه ها، سال گذشته 200 میلیارد ریال بدهی این بخش در استان پرداخت شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.