به گزارش ایرنا، منصور بازیار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان پنج میلیون و 184 هزار تن به ارزش 2میلیارد و 509 میلیون دلارکالای غیر نفتی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 6 درصد و از لحاظ ارزش 34 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال سه میلیون و 221 هزار تن میعانات گازی به ارزش 2 میلیارد و 215میلیون دلار از استان بوشهر به خارج کشور صادر شد.
بازیار اضافه کرد: استان بوشهر رتبه نخست صادرات کشور را در اختیار دارد و بیشترین حجم صادرات استان با احتساب میعانات گازی مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی 87 و از لحاظ ارزش 92 درصد از حجم صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک های استان بوشهر میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، سکوی نفتی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوله های حفاری، خربزه و هندوانه، سنگ گچ و گچ بنایی و یونجه است.
سرپرست حوزه نظارت گمرک های استان بوشهر یادآورد شد: کشورهای امارات متحده عربی، چین، جمهوری کره، هند، اندونزی، ژاپن، تایلند، تایوان و قطر عمده مقصد کالاهای صادراتی از گمرک های استان بوشهر بود.
وی بدون اشاره به آمار واردات مرک های استان بوشهر در سه ماه نخست سال جاری بیان کرد: رشد آمارهای صادراتی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی استان است و این مهم نشان از همراهی و همدلی بخش غیردولتی و دولتی در تحقق این امر است.
بازیار اضافه کرد: گمرک در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با ارئه یک بسته حمایتی که شامل انواع تسهیلات گمرکی می شود سعی دارد زمینه تقویت صادرات را برای واحدهای تولیدی کشور فراهم کند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.