سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران از هر طرح و پیشنهادی که بتواند از طریق گفت‌وگو و یک راه‌حل سیاسی به پایان این جنگ کمک کند، همچون همیشه حمایت خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از بیانیه شماری از شخصیت‌های سیاسی قابل احترام کشورهای اسلامی برای توقف سه‌ماهه جنگ در یمن حمایت کرد.

بهرام قاسمی در این خصوص اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز و ابتدای این جنگ ویرانگر، خواستار توقف هرچه سریع‌تر مخاصمه شد و یک راه‌حل چهار ماده‌ای توسط دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ارائه کرد.

وی تاکید کرد: ایران از هر طرح و پیشنهادی که بتواند از طریق گفت‌وگو و یک راه‌حل سیاسی به پایان این جنگ  کمک کند، همچون همیشه حمایت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ارج نهادن به احساس مسئولیت این شخصیت‌های سیاسی، آمادگی کشورمان را برای هرگونه کمک جهت اجرائی کردن این پیشنهاد اعلام و از جامعه بین‌المللی به‌ویژه همه دولت‌های اسلامی خواست، تلاش‌های‌شان را جهت توقف این جنگ خانمان‌سوز افزایش دهند.

قاسمی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در طرح پیشنهادی وزیر امور خارجه کشورمان عنوان شده، ترک مخاصمه و آتش‌بس فوری، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، آغاز گفت‌وگوهای سیاسی بین همه طرف‌های یمنی و تشکیل دولت فراگیر ملی، مؤلفه‌های اصلی دستیابی به صلح پایدار در یمن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.