به گزارش ایرنا، سیدمهدی سیدین نیا روز دوشنبه در جلسه بررسی تشکیل حوزه هنری و باغ هنر مراغه افزود: ساختار حاکم بر حوزه هنری کشور دستوری نبوده و بسیج فرهنگی - هنری و همچنین استقبال از ایده های خلاق هنرمندان ساختار اصلی آن را تشکیل می دهد.
وی به ماموریت حوزه هنری اشاره کرد و گفت: تولید، تربیت و شناسایی استعداد های جوان در تمامی حوزه های هنر و فرهنگ از مهمترین و اساسی ترین ماموریت های این نهاد است.
وی ادامه داد: استعدادهای بسیاری در نقاط دور افتاده و روستایی وجود دارد که باید نسبت به کشف و معرفی و شکوفایی آن ها تلاش شود.
وی اضافه کرد: آفرینش های ادبی، ادبیات پایداری و سینمایی، موسیقی و نمایش از جمله مهمترین حوزه های فعالیت این نهاد است.
سیدین نیا به مولفه های اساسی افتتاح حوزه های هنری در شهرستان ها اشاره کرد و افزود: وجود زیرساخت، اعتبار حداقلی و صدور مجوزهای لازم سه مولفه اساسی برای افتتاح حوزه های هنری در شهرستان ها است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین از آماده سازی زیرساخت های لازم برای ایجاد حوزه هنری در مراغه خبر داد و گفت: حمایت و همدلی مسئولان و هنرمندان مراغه درافتتاح حوزه هنری ستودنی است و تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم در شهرستان ضروری است.
وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت های اولیه برای هنرمندان شهرستان فراهم شود افزود: حضور و ماندگاری هنرمندان مراغه در این شهرستان می تواند در توسعه فرهنگی و هنری مراغه موثر واقع شود.
سیدین نیا افزود: به محض تامین اعتبار و مجوزهای لازم حوزه هنری در مراغه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی همچنین به احداث پردیس سینمایی در مراغه اشاره کرد و افزود: بر اساس جلسات و صورت جلسه های تنظیم شده با روسای حوزه هنری کشور و همچنین ظرفیت ها و سرمایه گذاری های موجود در شهرستان، به زودی مقدمات اجرایی پردیس سینمایی در مراغه آغاز می شود.
معاون فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: از سال 86 هنرمندان شهرستان در تلاش برای ایجاد حوزه هنری در مراغه هستند.
جواد محمودی اضافه کرد: برای تشکیل و ایجاد حوزه هنری، تمامی دستگاه ها و نهادهای مردمی و هنرمندان شهرستان در تلاش و پای کار هستند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود مراغه در حوزه فرهنگی و هنری تسریع در روند ایجاد حوزه هنری ضروری است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: یکی از شاخص های حوزه فرهنگی هنری توسعه زیرساخت ها در تمامی شاخه های آن است.
احمد دادرس فیاضی افزود: افتتاح حوزه هنری نقطه عطفی در فعالیت های فرهنگی و هنری این شهرستان است.
وی ادامه داد: این حوزه می تواند مکمل فعالیت های فرهنگی و هنری اداره ارشاد مراغه باشد.
وی افزود: یکی از اصلی ترین خواسته های مردم و هنردوستان این شهرستان ایجاد حوزه هنری است که با افتتاح آن برگ زرین دیگری به تاریخ فرهنگ و هنر مردم دیار عبدالقادرها و اوحدی ها اضافه می شود.
فیاضی افزود: در حال حاضر هفت انجمن در حوزه های مختلف و به صورت تخصصی در مراغه فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: مراغه نخستین شهرستان شمالغرب کشور است که در حوزه موسیقی دارای انجمن موسیقی برای ارائه خدمات به هنرمندان این حوزه است.
رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: یکی از اصلی ترین مطالبات مردمی در بخش فرهنگی ایجاد حوزه هنری در شهرستان است.
ناظم عزیزی افزود: فعالیت های فرهنگی هنری و اجتماعی و همچنین ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.
وی به برگزاری هفتگی برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه اشاره کرد و افزود: مراغه از صاحبان سبک در هنر کشور است و مدیریت شهری برای فراهم سازی مناسب زیرساخت های هنری تلاش می کند.
وی ادامه داد: ساخت پردیس هنری با مشارکت حوزه هنری و شهرداری مراغه از مهمترین اقدامات مدیریت شهری است.
وی اضافه کرد: معرفی مراسمات دینی مذهبی شهرستان از سوی حوزه هنری می تواند از مهمترین برنامه های این حوزه باشد.
به گزارش ایرنا، در تفاهم نامه ای که بین فرمانداری مراغه و سازمان میراث فرهنگی منعقد شده نمایندگی حوزه هنری مراغه در محوطه گنبد سرخ این شهرستان مستقر می شود.
در این جلسه محمد مهرپرور به عنوان مسئول حوزه هنری مراغه معرفی شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.