نماینده مردم تبریز‌، آذرشهر و اسکو از انتقال ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه با تمکیل پروژه انتقال آب از سد "کانی سیب" به دریاچه ارومیه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در حاشیه بازدید از پروژه‌ی انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب با اشاره به آغاز اجرای این پروژه عظیم توسط قرارگاه خاتم الانبیا(س) از سال‌ها پیش اظهار کرد: هدف اصلی اجرای این طرح، مهار آب‌های مرزی با توجه به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین هدایت آن به سمت دریاچه ارومیه است.
وی ادامه داد: تونلی به طول ۳۵ کیلومتر با بهترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در دل کوه، حفر شده است که ۲۱ کیلومتر از آن تا کنون مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی آن نیز به زودی تکمیل می‌شود.

وی جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و اولویت‌های مسئولان برشمرد و گفت: احیای دریاچه یکی از اصلی‌ترین مطالبات اقشار مختلف مردم از ما مسئولان بوده و ما نیز در این خصوص، نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.
ساعی تصریح کرد: امیدواریم در سال ۹۸، شاهد بهره برداری از این پروژه و پرآب‌تر شدن دریاچه ارومیه باشیم.
وی عدم رعایت اصلاح الگوی کشت، حفر بیش از حد چاه‌های مجاز و غیرمجاز، افزایش گرما و کاهش نزولات جوی را از مولفه‌های دخیل در کاهش آب دریاچه قلمداد کرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی و همت همگانی است و خشک شدن آن، صدمات جبران ناپذیر و تبعاتی همچون طوفان‌های نمک، بیماری‌های پوستی و تنفسی و مهاجرت مردم از شمال غرب کشور را به دنبال خواهد داشت.
گفتنی است، جمعی از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان، امروز، بیست و چهارم تیر ماه از پروژه انتقال آب از سد "کانی سیب" به دریاچه ارومیه‌ بازدید کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.