جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

آمارهایی جالب از جام جهانی 2018 روسیه

جام جهانی 2018 روسیه با قهرمانی فرانسوی ها به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بیست و یکمین دوره جام جهانی با قهرمانی یک تیم اروپایی دیگر یعنی فرانسه به پایان رسید تا این تیم به همراه دیدیه دشان دومین قهرمانی خود در این رقابت ها را به دست بیاورد.

در پایان جام جهانی آمارهایی جالب از این جام برجا ماند.

*برای اولین بار بعد از یورو 1996 هیچ یک از بازیکنان لیورپول در جام جهانی برای تیم ملی انگلیس گلزنی نکردند.

* 43 درصد گل های جام جهانی 2018 روسیه از روی ضربات آزاد زده شده است که از سال 1966 بیشترین درصد را داشته است.

*بیشترین موقعیت ساخته شده در جام جهانی که دو بازیکن ایجاد کردند متعلق به کوتینیو و نیمار بوده است که این دو 9 موقعیت را ایجاد کردند. تریپییر و مگوایر انگلیسی و دی بریون و هازارد بلژیکی نیز به ترتیب 7 و 6 موقعیت ایجاد کردند.

*دژان لاورن (2018) و تیری هانری (2006) تنها بازیکنانی بودند که نماینده یک تیم انگلیس در فینال لیگ قهرمانان بودند و در همان سال هم به فینال جام جهانی رسیدند.

* پوگبا در سال 2014 بهترین بازیکن جوان جام جهانی شد و در سال 2018 همراه فرانسه مقام قهرمانی رقابت ها را کسب کرد. او هم چنین تنها بازیکن منچستریونایتد است که در فینال جام جهانی گل می زند.

* بعد از پوشکاش، سیبور، گردمولر و زیدان، ماریو مانژوکیچ تنها بازیکنی است که هم در فینال جام جهانی و هم در فینال لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می شود.

* بعد از ارنی برتنز ، مانژوکیچ تنها بازیکنی است که در یک بازی جام جهانی هم گل به خودی می زند و هم برای تیمش گلزنی می کند.

*بعد از پله برزیلی، کیلیان امباپه جوان ترین بازیکنی است که در جام جهانی گل می زند. پله با 17 سال و 249 روز و امباپه با 19 سال و 207 روز موفق به گلزنی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید