محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان صرفه جویی به اندازه مصرف یک نیروگاه عظیم است افزود: تهران امسال با کمبود 4000 مگاواتی برق مواجه است که یکی از مهمترین دلایل آن کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی پشت سدها است.
وی گفت: کمبود منابع آبی در تهران باعث شده است تا تولید برق نیروگاهی حاصل از آب از 9 هزار به 5 هزار مگاوات کاهش یابد و هم اکنون تهران با کمبود4 هزار مگاواتی برق مواجه است.
مقیمی با بیان اینکه باید برای افزایش مصرف برق و رشد درخواست ها مخصوصا مصارف صنعتی برق فکر اساسی کرد افزود: حرکت به سمت بهره گیری از انرژی خورشیدی و سایر انرژی های پاک یکی از روش هایی است که باید به صورت جدی در مصارف خانگی و صنعتی به آن توجه کرد.
وی از احتمال تمدید وضعیت ساعات کاری فعلی ادارات تا نیمه مرداد ماه خبر داد و افزود: با توجه به شرایط هوا و گرمای بیش از 40 درجه که در بسیاری از روزها حاکم است پیش بینی می کنیم که مصرف برق همچنان در سطحی بالا بوده و باید مصرف را همچنان مدیریت کرد.
استاندار تهران گفت: بررسی های استانداری تهران نشان می دهد که بسیاری از دستگاه ها ساعات اداری ابلاغ شده را رعایت کرده و نسبت به خاموش کردن تاسیسات سرمایشی در ساعت مقرر اقدام کرده اند.
مقیمی با بیان اینکه دستگاه هایی که بالاترین مدیر آن مجموعه تشخیص دهد می توانند ساعات کاری را به روال قبل بازگردانند افزود: این اقدام که از سوی برخی دستگاه ها بر اساس تشخیص بالاترین مدیر آن مجموعه انجام شده است بلامانع است اما دستگاه ها حتما باید در ساعت مقرر یعنی 13 و 30 تاسیسات سرمایشی خود را خاموش کنند.
وی افزود: مردم و خانواده ها در مصرف برق مخصوصا در ساعات پیک مصرف در اولویت بوده و اگر دستگاه های دولتی مایل هستند از سیستم های خود در ساعات پیک استفاده کنند باید از ظرفیت برق های اضطراری خود که فشاری به برق شهری نمی آورد بهره بگیرند.
مقیمی گفت: مدیریت مصرف برق و تنظیم ساعات اداری در استان ها از سوی دولت به استانداران سپرده شده است و بر همین اساس استانداری تهران نیز با ابلاغ بخشنامه ای ضمن تعریف ساعت جدید فعالیت اداری همه نهادهای دولتی مستقر در تهران بزرگ اعم از اداری، قضایی، نظامی و انتظامی را موظف کرده است تا ضمن رعایت این بخشنامه همه تاسیسات را از ساعت 13 و 30 تا 16 خاموش کرده و رعایت مصرف را داشته باشند.
وی بر رعایت الگوی مصرف از سوی خانواده ها نیز در ایام اوج مصرف تاکید کرد و ادامه داد: از مردم می خواهیم که در ساعات اوج مصرف از جمله ساعت 13 تا 16 و 20 تا 23 از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکرده و به مدیریت مصرف کمک کنند.
به گزارش ایرنا از دهم تا پایان تیرماه جاری ساعت کاری ادارات در شهر تهران از 6 تا 14 و در شهرستان های استان از 6:30 تا 13:30 اعلام شده است.
با تغییر ساعت کاری ادارات ساعت اوج مصرف برق (پیک مصرف از 13.30 الی 18) در ادارات تغییر پیدا کرد و با همکاری همه سازمان های ملی و استانی برق زیادی صرفه جویی شد.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.