به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در دیدار کارکنان اداره کل بهزیستی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، افزود: ماموریت های این نهاد حمایتی در ترمیم چالش ها و ساماندهی آسیب های اجتماعی کلیدی است و حمایت خیران و همکاری بخش خصوصی از بهزیستی می تواند ضریب اثربخشی اقدامات این نهاد را مضاعف کند.
وی اظهار داشت: تقویت فضای اعتماد برای استفاده از ظرفیت خیران در جامعه موضوع مهمی است که باید برای آن برنامه داشت.
استاندار مرکزی با ابراز رضایت از عملکرد بهزیستی استان امرکزی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان موظف هستند با بهزیستی برای ارایه خدمات به طیف های مختلف جامعه همکاری تنگاتنگ داشته باشند.
آقازاده اظهارداشت: مهمترین وظیفه بهزیستی رسیدگی و ارائه خدمات توانبخشی معلولان است و بسط اقدامات پیشگیری از آسیب ها برای بهره مندی کشور از نیروهای انسانی سالم اهمیت ویژه دارد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: بهزیستی استان 411 نیرو دارد که 380 نیرو آن در استانه بازنشستگی هستند که باید برای کمبود کادر اداری آن اقدام شود.
زهرا امینی افزود: واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد این بخش نیاز به نیروی تخصصی را جدی کرده است.
وی اظهارداشت: بهزیستی در حوزه های پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مشارکت به قشرهای مختلف جامعه خدمات ارایه می کند و تامین مسکن برای خانواده های 2 معلول از اولویت های بهزیستی استان است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی با خط تماس 123 ویترین فعالیت بهزیستی استان است و با معرفی خدمات این بخش عملکرد آن برای مردم ملموس تر شده است.
بیش از 650 هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند و حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.