جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

سرنوشت تیم‌هایی که برای نخستین بار فینال جام جهانی را تجربه کردند

اغلب تیم‌هایی که برای نخستین بار به فینال جام جهانی صعود کردند شکست خورده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، کرواسی یکشنبه نخستین فینال خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم به مصاف فرانسه می‌رود که در سال ۱۹۹۸ توانست فاتح جهان شود اما نتوانست در سال ۲۰۰۶ برابر ایتالیا پیروز شود. قطعا بی تجربگی بر این تیم‌ها تاثیر گذار بوده است اما باید دید در گذشته تیم‌هایی که نخستین فینال خود را تجربه کردند چه نتایجی کسب کردند.

در اولین و دومین دوره (۱۹۳۰ و ۱۹۳۴) چهار تیم تجربه نخست داشتند. اروگوئه فاتح نخستین جام شد و ایتالیا دومین جام را بالای سر برد. این در حالی بود که آرژانتین و چکسلواکی شکست را در این بازی‌ها تجربه کردند. تیم بعدی مجارستان بود که در فینال از ایتالیا شکست خورد. برزیل،  مهد فوتبال با یک شکست نخستین فینال خود را تجربه کرد. این اتفاق در سال ۱۹۵۰ برابر اروگوئه رخ داد. سلسائو دو بر یک مغلوب شد. نحسی نخستین فینالیست‌ها توسط آلمان پایان یافت و این تیم توانست در جام جهانی ۱۹۵۴ سه بر دو برابر مجارستان پیروز شود.

سوئد تیم بعدی بود که در فینال شکست خورد، برزیل در سال ۱۹۶۲ پنج بر دو برابر این تیم پیروز شد. این در حالی بود که انگلیس سر بابی چارلتون با پیروزی چهار بر دو برابر آلمان در سال ۱۹۶۶ نخستین فینال خود را تجربه کرد.

چند سال بعد نوبت به هلند یوهان کرویف رسید. آنها جهان را با بازی خود تحت تاثیر قرار دادند اما نتوانستند آلمان  فرانتس بکن بائر را شکست دهند و دو بر یک مغلوب شدند (۱۹۷۴).

پس از چند سال دوباره جام جهانی یک فینالیست جدید داشت. این اتفاق در سال ۱۹۹۸ رخ داد و فرانسه با سه گل برزیل را شکست داد. آخرین تیمی که نخستین فینالش را تجربه کرد اسپانیا بود و این تیم توانست با یک گل برابر هلند پیروز شود.

اکنون نوبت کرواسی است. آنها تیم با تجربه فرانسه را پیش رو دارند شاید شرایط برای کرواسی سخت باشد اما هیچ چیز غیر ممکن نیست.


 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید