مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای احداث شبکه پایاب سد گیوی 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که انتظار می‌رود در سالجاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در آخرین مرحله از بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های صنعت آب و برق در کوثر اظهار کرد: سد گیوی که عملیات اجرایی آن از سال 85 شروع شده بود در سال گذشته آبگیری و به بهره‌برداری رسید به طوری که این سد در ارتفاع 102 متر و حجم 54 میلیون مترمکعب اجرایی و عملیاتی شده و قرار است با تکمیل فاز نهایی به شکل کامل آبگیری شود تا کشاورزان و باغداران منطقه از مزایای آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای احداث این سد تاکنون 160 میلیارد تومان هزینه شده و با 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر کل عملیات سد به اتمام رسیده و به موازات آن مطالعات شبکه این سد در حال انجام است که با تامین 220 میلیارد تومان اعتبار انتظار می‌رود در سفر پیش روی رئیس جمهور این پروژه کلنگ‌زنی شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل‌ بیان کرد: با تکمیل مراحل مختلف این سد و توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی از طریق افزایش تولید محصولات زراعی و باغی پیش‌بینی می‌کنیم برای بیش از یک هزار نفر زمینه اشتغال مناسب فراهم آید.
سلیمان‌زاده به پرداخت 12 میلیارد تومان اسناد خزانه از قبل خرید اراضی به مردم منطقه اشاره کرد و گفت: این کار در کشور بینظیر بود و ما توانستیم با جلب نظر مساعد اهالی منطقه این کار را به شکل مناسب انجام دهیم.
وی بیان کرد: سد گیوی از جمله سدهای با حجم مناسب و سرریز دبی 133 مترمکعبی است که 600 کیلومتر حوزه آبریز آن اجرایی شده و قطعا 25 هکتار از خرید اراضی در محدوده این سد باقیمانده تا به شکل کامل این سد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: منطقه بالادست این سد آبگرم گیوی است که قطعا با راه‌اندازی کامل سد و توسعه آبگرم گیوی فرصت خوبی برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم می‌آید تا بتوانیم پروژه را به یک مجموعه خوب گردشگری تبدیل کنیم.
سلیمان‌زاده در مورد اجرای خط انتقال این سد تصریح کرد: 5.6 کیلومتر از خط انتقال باقیمانده از محل ماده 56 قابلیت اجرا دارد و ما امیدواریم با همراهی بخش خصوصی و مشارکت بانک زمین شبکه این سد را اجرایی و عملیاتی کرده و رضایت مردم را فراهم کنیم.
وی به استقبال اهالی در اجرای شبکه و پرداخت بخشی از منابع آن اشاره کرد و گفت: 40 میلیارد تومان اهالی آماده مشارکت در اجرای این شبکه هستند تا هزار هکتار باغات پائین دست این سد و همچنین اراضی کشاورزی گیوی و خلخال از قبل این شبکه و طرح‌های توسعه آبیاری مدرن بهره‌مند شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.