به گزارش ایرنا، شهربازی پارکی است که از وسایل سرگرمی و تفریحی برای سرگرم کردن گروه بزرگی از مردم تشکیل شده است که نسبت به پارک‌های ساده و یا زمین‌های بازی داخل شهری، امکانات سرگرم کننده بیشتری دارد.
بازی مجموعه ای از حرکت ها و فعالیت های جسمی و ذهنی است که موجب شادی، سرزندگی، لذت و ارتباط با دیگران می شود، بازی تنها مختص کودکی نیست بلکه گاه در این بازی ‎های جذاب، کودک درون والدین نیز بیدار شده و کودکان خود را برای لحظاتی مفرح و به یادماندنی همراه می ‎کنند.
احداث شهربازی برای بازی کودکان و تخلیه انرژی آنها و ایجاد فضایی مفرح برای خانواده‎ها و رفاه حال آنها از ضروریات زندگی شهری است.
شهرستان سلسله با جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر جمعیت فاقد شهربازی برای کودکان است و والدین مجبورند برای ساعتی بازی کودکان خود به شهربازی مرکز استان و یا سایر شهرستان های دارای شهربازی مراجعه کنند.
این شهرستان در مجموع دارای 10 پارک در سطح شهر است و تنها تعداد اندکی از این پارک ‎ها دارای وسایل بازی از قبیل تاب، سرسره و شهر بادی هستند، گاه تعداد زیاد کودکان و والدین آن‎ها در این پارک‎ها منجر به ازدحام جمعیت و بروز مشکلاتی برای کودکان و خانواده های آن‎ها می‎شود.

** وجود شهربازی برای هر شهری ضروری است
یکی از والدینی که فرزند خود رای بازی با وسایل بازی پارک شهید باهنر الشتر آورده است در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شهرستان سلسله هنوز یک شهربازی مناسب برای بازی کودکان و سرگرم شدن آن ها ندارد، گفت: وجود شهربازی برای هر شهر ضروری است چرا که کودکان با بازی در چنین فضاهایی به شادی و هیجان می رسند که در رشد آنها بسیار موثر است.
وی با انتقاد از نبود شهربازی در شهرستان سلسله افزود: متاسفانه چون شهرستان خودمان شهربازی ندارد مجبور می شویم گاهی اوقات آخر هفته ها به خرم آباد مراجعه کنیم که این رفت و آمدها هزینه بر است و دردسرهای خودش را دارد.
این بانوی الشتری با تاکید بر لزوم احداث شهربازی در شهرستان اظهار داشت: شهرستان سلسله در اغلب امکانات رفاهی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و حتی جوانان کمبود زیادی دارد و احداث شهربازی برای این شهرستان ضروری است.

** پنج هزار مترمربع زمین برای احداث شهر بازی در الشتر اختصاص یافت
رئیس شورای اسلامی شهر الشتر نیز در این باره اظهار داشت: مساحت فضای سبز شهرستان 300 هزار و 616 مترمربع بوده که از اواخر سال 93 تاکنون، شاهد تحولات خوبی در زمینه پارک‎ها و فضاهای سبز شهرستان بوده ‎ایم که این تحولات ادامه خواهند داشت.
صمد امیری با تاکید بر لزوم احداث شهربازی در هر شهر گفت: برای افزایش روحیه نشاط و شادابی کودکان و ایجاد حس سرزندگی در آنها، احداث شهربازی باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه احداث شهربازی برای شهرستان در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع پیش‎بینی شده است، عنوان کرد: این فضا در پارک ملت در نظر گرفته شده و چند نفر از بخش خصوصی متقاضی احداث آن شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر الشتر با بیان اینکه این شهر بازی از طرف شهرداری به مزایده گذاشته می شود، افزود: پیش از این حدود 2 میلیارد ریال اعتبار به خرید چند وسیله بازی استاندارد برای نصب در شهربازی شهرستان اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: ارتقای مبلمان شهری و افزایش پارک‎ ها و بوستان‎ های شهرستان یکی از اولویت‎های کاری مجموعه شهرداری الشتر بوده است.
امیری افزود: متاسفانه در سال‎های گذشته ساخت شهربازی در الشتر کمتر مورد توجه قرار گرفته بود اما در مدیریت جدید احداث شهربازی از اولویت ‎های اساسی است و امیدواریم به ‎زودی شاهد بهره برداری از فاز نخست این شهربازی باشیم.

** احداث شهربازی در اولویت شهرداری باشد
امام جمعه سلسله نیز در این باره گفت: داشتن مبلمان شهری به معنی دیدن همه جوانب برای نشاط و شادابی شهروندان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت ‎الاسلام والمسلمین سیدسجاد موسوی افزود: یکی از مصادیق تفریح سالم مورد تاکید دین مبین اسلام ایجاد فضایی راحت برای بازی کودکان است.
وی عنوان کرد: به طور قطع کسانی که در امور شهری برنامه‎ ریزی می کنند، می‎ توانند در راستای فراهم کردن ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای کودکان و والدین آنها، اقدامات اساسی انجام دهند.
البته آنچه که پوشیده نیست این است که از طرف سازمان استاندارد باید برای این وسایل عمر مفیدی در نظر گرفته شود تا بعد از مدت تعیین شده، این وسایل از رده کار خارج شوند یا زیر نظر سازمان استاندارد اقدامات لازم برای تقویت ضریب ایمنی آنها شکل گیرد.
7265/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.